Sökning: "Segmentering och målgrupp"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Segmentering och målgrupp.
1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER
2. Vad gillar idrottspubliken? : En kvalitativ studie om hur svenska elitidrottsföreningar kan engagera olika delar av idrottspublik på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : This study aims to give answers to what type of content, published by professional sport organizations on social media, can engage Swedish sport fans. The definition of "engagement" is based on subjective motives and can be expressed in various forms. LÄS MER
3. Social Media: How to Interact with Millennials and Make Use of Self-Segmentation : A Case Study of Swedish Millennials’ Behavior on Facebook
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Social media are online accommodations where users can interact with other users, which has become a phenomenon that has grown and completely exploded over the past decade. Companies are well aware of this and has invested a large amount of resources in order to establish a better contact with their customers. LÄS MER
4. Datadriven beslutsfattning : Beslutsfattning i mindre företag med hjälp avdatainsamling, visualisering och segmentering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : For smaller business it is important to have good and concrete data to make decisions because there are no big margins to test and fail or go on intuition. The purpose of this study is to create an understanding of how data can be used as a decision-making tool in small business. LÄS MER
5. Marknadsföringsstrategier inom småföretag : Intuition eller taktiskt val?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Small businesses are the largest employers in Sweden and employ most people on the labour market. Therefore they are considered one of the most important components for an economic growth in a country. However small businesses have problems regarding profitability and survival on the market. LÄS MER