Sökning: "Service kvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 438 uppsatser innehållade orden Service kvalitet.

  1. 1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  2. 2. Hvilken evidens er der for, at ventilation og udluftning kan forebygge smitte med luftvejsvirus? Særligt fokus på børn og ansatte i dagtilbud.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutioen för biomedicin

    Författare :Lene Stephansen; [2023-12-22]
    Nyckelord :Smittskydd och vårdhygien; ventilation;

    Sammanfattning : Baggrund: Coronapandemien har givet os megen ny viden om forebyggelse af luftvejsinfektioner. Særligt betydningen af smitte via luften er kommet i fokus. LÄS MER

  3. 3. Mellan stad och land

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Mia Lena Schipperges Tjus; [2023]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : I en tätort söder om Stockholm ligger Karlskronaviken, beläget i ett naturskönt, sjönära område där sommarvillor, fritidshus, egnahem och mindre jordbruk samsats om marken sedan sekelskiftet. Med närheten till Rönninges centrum och dess service samt kollektivtrafik till Stockholm och Södertälje är det inte konstigt att området sedan en tid tillbaka exploateras. LÄS MER

  4. 4. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Pernilla Turunen Olsson; [2023]
    Nyckelord :Patient complaints; patient safety; eHealth; health informatics; interpersonal skills; HCAT; Patientklagomål; patientsäkerhet; eHälsa; hälsoinformatik; bemötande; HCAT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the use of clock frequency ratio estimators in the playout from video distribution networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Myresten; [2023]
    Nyckelord :Clock Frequency Ratio Estimator; Real-time Transport Protocol; RTP; Video Distribution Network; Playout Scheduling; Clock Skew; Clock Synchronization; Uppskattning av klockfrekvensratio; Real-time Transport Protocol; RTP; Distributionsnätverk för video; Utspelningsschemaläggare; Klockskevning; Klocksynkronisering;

    Sammanfattning : As traditional TV-broadcasters utilize the Internet to transport video streams, they often employ third party distribution networks to ensure that the Quality of Service of the packet stream remain high. In the last step of such a distribution network, a playout scheduler will schedule the packets so that their intervals are as close as possible to the intervals with which they were initially sent by the source. LÄS MER