Sökning: "Språk- och innehållsintegrerad inlärning"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Språk- och innehållsintegrerad inlärning.

  1. 1. Teaching Mathematics in English to Swedish Speaking Students : The Use of Second Language Teaching Practices in the Teaching of Mathematics in English to Swedish Speaking Students in Lower Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Daniel Breton; [2016]
    Nyckelord :Content and Language Integrated Learning CLIL ; teaching mathematics in English; second language learners; translanguaging; code-switching; revoicing; open ended tasks; group work; sociocultural perspective on learning and development; språk- och innehållsintegrerad inlärning och undervisning.;

    Sammanfattning : Over 20,000 Swedish lower high school students are currently learning mathematics in English but little research has been conducted in this area. This study looks into the question of how much second language learner training teachers teaching mathematics in English to Swedish speaking students have acquired and how many of those teachers are using effective teaching practices for second language learners. LÄS MER

  2. 2. En SPRINT för alla? − En intervjustudie inom innehållsintegrerad engelskundervisning med fyra mellanstadielärare för elever med olika modersmål

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sandra Carlsson; [2015]
    Nyckelord :SPRINT; CLIL; språkintegrering; ämnesintegrering;

    Sammanfattning : I denna kvalitativa empiriska studie belyses vikten av att stötta elever i sin främmande-språkinlärning för att de ska kunna tillgodo se sig ett förmedlat ämnesinnehåll. Studiens syfte äratt se hur detta stöd kan se ut på en skola där främmandespråkinlärning skall ske parallellt ochsamtidigt, det vill säga integrerat, med inlärning av ämnesinnehåll. LÄS MER

  3. 3. Bilingual Projects in Schools : How does the CLIL program influence the fluency of students?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Lisa Heuser; [2010]
    Nyckelord :CLIL; Bilingualism;

    Sammanfattning : The present study aims to investigate students’ English at a Swedish secondaryschool concerning their fluency. Hereby students who take part in SPRINT(språk- och innehållsintegrerad inlärning och undervisning) will be compared withstudents who do not take part in this project.The study focuses on oral fluency, which is measured in tone groups. LÄS MER

  4. 4. Integrering av ett främmande språk i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för ingenjörsvetenskap, fysik och matematik

    Författare :Cédric Cano; [2009]
    Nyckelord :Language Integrated Learning; Language Immersion Education; Foreign Language Education; Mathematics Education; Matematikundervisning; Främmande språk; Språk- och innehållsintegrerad inlärning; SPRINT;

    Sammanfattning : Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a relatively new method for learning a foreign language. CLIL programs are growing in popularity and more and more schools are adopting it all around the world. LÄS MER

  5. 5. "Shaking Shakespeare": A case study of a cross-curricular project in year 9 which integrated content and English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Petra Henderson; [2008]
    Nyckelord :CLIL; SPRINT; content and language integrated learning; project-based work; cross-curricular work; interdisciplinary work;

    Sammanfattning : An increasing number of schools across Europe offer education which integrates the teaching of content with that of language, sometimes known as CLIL (Content and Language Integrated Learning), or the Swedish equivalent SPRINT (språk- och innehållsintegrerad inlärning och undervisning). In Sweden this type of learning often goes under the name of cross-curricular or interdisciplinary work. LÄS MER