Sökning: "Starbucks"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet Starbucks.

  1. 1. Brewing Up a Storm: The Rise of Stars Coffee

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Kullenberg; Victoria Friman; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Trademark infringement; corporate brand management; Starbucks; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. To be canceled or not to be canceled -that's the question : En kvalitativ studie om Oatlys och Starbucks kriskommunikation efter deblivit canceled

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ania Kazanowska-Nunez; Levicia Newman; [2022]
    Nyckelord :Cancel culture; Ethical consumerism; Image repair theory; Oatly; Retorikanalys; Situational crisis communication theory; Starbucks; Woke-ism;

    Sammanfattning : During the last few years, Cancel culture became a significant part of the social mediaculture. The new phenomenon aims to call out people or companies that have acted in a wayt hat does not go with the values of the consumers, which leads to a canceling. LÄS MER

  3. 3. En unionsrättslig armlängdsprincip inom räckhåll? - En analys av Fiat- och Starbucksdomarna från EU-domstolen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Einar Dieden Sandell; [2020]
    Nyckelord :skatterätt; EU-rätt; internprissättning; armlängdsprincipen; statsstöd; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Avancerade skatteupplägg och aggressiv skatteplanering av multinationella företag har länge varit en verklighet för EU och dess medlemsstater. Genom prissättningsbesked kan företag tillsammans med nationella skattemyndigheter avtala om hur företagets internprissättning ska se ut de kommande åren och hur företaget ska beskattas i landet. LÄS MER

  4. 4. Site selection for small retail stores using sustainable and location-driven indicators : Case study: Starbucks coffee shops in Los Angeles

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Vadym Sokol; Kristijan Jordanov; [2020]
    Nyckelord :site selection; business performance; decision-making; location-driven decisions; modeling; small retail stores; sustainability; LEED; GIS; Tapestry segmentation; foot traffic; consumers; GLM; proximities; demographics; Starbucks; ESRI;

    Sammanfattning : Site selection decisions remains a complex yet crucial process for strong business performance. Despite the extensive number of publications in this field, the emergence of new data collection technique, improved location analytics, and changes in consumers’ preferences call for testing of new models and hypothesis. LÄS MER

  5. 5. Fiscal Sovereignty and State Aid in the field of Direct Taxation of EU Law

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Kristina Lyrenäs; [2019]
    Nyckelord :State aid; EU Commission; Apple; Starbucks; Fiat; Amazon; Engie; Belgian excess profit regime; fiscal sovereignty; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis investigates if the recent decisions by the Commission on State aid in direct tax law are intruding on the EU Member States’ fiscal sovereignty. The author concludes that the Commission’s basic legal arguments of the reference system, being the corporate income tax system of the relevant Member States, as well as the arm’s length principle as a tool to assess selectivity in article 107(1) TFEU, are problematic from a fiscal sovereignty point of view. LÄS MER