Sökning: "Strategic Concept 2010"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden Strategic Concept 2010.
11. "KRIS" : en begreppshistorisk analys utifrån ett Nato-perspektiv
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Denna studie tar avstamp i begreppet kris, då dess komplexitet och mångtydighet gör det intressant att studera utifrån en begreppshistorisk ansats. För begreppets fortlevnad har det historiskt sett utvidgats till att inrymma flera bakomliggande meningar som passar den aktuella verkligheten. LÄS MER
12. Swedish healthcare lean(ing) towards efficiency -A case study of Swedish public health centres
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: The last three decades the Swedish public sector has undergone major changes. In Sweden, several municipalities, governmental authorities and hospitals, have tried to rapidly adopt the lean concept over the past five years, glancing at the private sector. LÄS MER
13. How Big Data Analytics are perceived as a driver for Competitive Advantage : A qualitative study on food retailers
Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The recent explosion of digital data has led the business world to a new era towards a more evidence-based decision making. Companies nowadays collect, store and analyze huge amount of data and the terms such Big Data Analytics are used to define those practices. LÄS MER
14. Öresundsstråket : strategisk planering av ett stråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Enligt ÖP2010 kommer industriområdet Öresundsvägen på Väster i Lund utvecklas till ett bostadsområde med blandstadskaraktär. Stor vikt läggs vid ett stråk som ska löpa genom området och fungera som dess ryggrad. Idag upplevs Öresundsvägen otillgängligt och kopplingarna till östra Lund är inte särskilt bra. LÄS MER
15. Strategic repositioning in the construction industry – An examination of main challenges
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis aims stress out the key challenge organisation might face, if the changes in the environment reveal the need for a strategic repositioning. In particular this thesis examines the perceived organizational challenges that might occur, if an organizations tries to reposition itself by spinning out a new venture that aims to create a new combi-nation of products and markets. LÄS MER