Sökning: "TIER 2"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden TIER 2.
16. Investigating and Evaluating Software Ecosystem Modelling in Practice in a Tier-2 Vehicle Telematics Company
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Although different ecosystem modelling techniques exist, it is difficult to assess how used these are in practice among software companies. In this design science study, software ecosystem practices of a software company in the automotive domain were analysed; according to the findings, there are different perceptions of an ecosystem among management and developers, and there are no formalised modelling techniques being used in the company. LÄS MER
17. Effekten av Basel III - En fallstudie om en banks företagsutlåning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Efter finanskrisen 2007 – 2008 infördes striktare regleringar av det internationella bankväsendet. Denna reglering kom att benämnas Basel III och innebär omfattande förändringar för aktiva banker och hela den finansiella sektorn. LÄS MER
18. Taluppfattning, en grundsten i matematik : En experimentell interventionsstudie på Tier 2, inom talområdet 0 - 20
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur en intervention, på Tier 2, genom explicit intensivundervisning påverkar elever i årskurs 4 kunskaper inom grundläggande taluppfattning och aritmetik inom talområdet 0 – 20 och om eventuell effekt kvarstår över tid. För att kunna besvara syftet genomfördes en experimentell studie. LÄS MER
19. "Det här är lätt, jag är bara inte så snabb" : En studie av två interventionsprogram för att öka elevers i årskus 7 beräkningsflyt vid huvudräkning av grundläggande additioner och subtraktioner inom talområdet 0 - 20
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : För att elever i matematiksvårigheter ska utvecklas i sin matematik behöver i de flesta fall den grundläggande taluppfattningen utvecklas. En viktig del i grundläggande taluppfattning är att ha flyt i beräkningar av de grundläggande additions-och subtraktionskombinationerna. LÄS MER
20. En interventionsstudie om subtraktion inom talområdet 0-20 med fokus på CRA : Effekter av en strukturerad intensivundervisning på Tier 2 nivå för elever i årskurs 4 och 8
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Hur eleverna presterar inom matematik under de tidigare åren i skolan är en stark indikator på hur samma elever presterar i matematik under grundskolans senare del. Ett matematiskt flyt, att eleven kan göra effektiva beräkningar av grundläggande matematik genom att använda lämpliga metoder, är viktigt för att eleverna ska kunna tillgodogöra sig den åldersadekvatamatematiken. LÄS MER