Sökning: "TIER 2"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden TIER 2.

  1. 16. Investigating and Evaluating Software Ecosystem Modelling in Practice in a Tier-2 Vehicle Telematics Company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Chiara Lucatello; Monica Murgescu; [2020-07-06]
    Nyckelord :software ecosystem; perceptions; collaboration; modelling techniques; software supply network diagram; unified modelling language; automotive industry disruptions;

    Sammanfattning : Although different ecosystem modelling techniques exist, it is difficult to assess how used these are in practice among software companies. In this design science study, software ecosystem practices of a software company in the automotive domain were analysed; according to the findings, there are different perceptions of an ecosystem among management and developers, and there are no formalised modelling techniques being used in the company. LÄS MER

  2. 17. Effekten av Basel III - En fallstudie om en banks företagsutlåning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Leksell; Fabian Herrgårdh; [2020-07-01]
    Nyckelord :Basel III; Baselkommittén; Utlåningsvolym; Lånekostnad; Kapitalkrav; Kärnprimärkapital CET1 ; Primärkapital tier 1 ; Supplementärkapital tier 2 ; Kapitalkonserveringsbuffert; Kontracyklisk kapitalbuffert; Systemriskbuffert; Likviditetstäckningsgraden LCR ; Nettofinansieringskvoten NSFR ; Bruttosoliditet; Rating; Basel III; Basel Committee; Lending volume; Lending cost; Capital requirements; Common Equity Tier 1 CET1 ; Additional Tier 1 AT1 ; Tier 2; The Capital Conservation Buffer; The Countercyclical Capital Buffer; The Systemic Risk Buffer; The Liquidity Coverage Ratio LCR ; Net Stable Funding Ratio NSFR ; Leverage Ratio; Rating;

    Sammanfattning : Efter finanskrisen 2007 – 2008 infördes striktare regleringar av det internationella bankväsendet. Denna reglering kom att benämnas Basel III och innebär omfattande förändringar för aktiva banker och hela den finansiella sektorn. LÄS MER

  3. 18. Taluppfattning, en grundsten i matematik : En experimentell interventionsstudie på Tier 2, inom talområdet 0 - 20

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anne-Sofie Carlén; Maria Lackström Emmes; [2020]
    Nyckelord :RTI-respons to intervention; intensivundervisning; taluppfattning; explicit undervisning; CRA;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur en intervention, på Tier 2, genom explicit intensivundervisning påverkar elever i årskurs 4 kunskaper inom grundläggande taluppfattning och aritmetik inom talområdet 0 – 20 och om eventuell effekt kvarstår över tid. För att kunna besvara syftet genomfördes en experimentell studie. LÄS MER

  4. 19. "Det här är lätt, jag är bara inte så snabb" : En studie av två interventionsprogram för att öka elevers i årskus 7 beräkningsflyt vid huvudräkning av grundläggande additioner och subtraktioner inom talområdet 0 - 20

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Joakim Magnusson; [2020]
    Nyckelord :Intervention; Response to Intervention Tier 2; beräkningsflyt; grundläggande taluppfattning; digitala lärresurser; explicit undervisning.;

    Sammanfattning : För att elever i matematiksvårigheter ska utvecklas i sin matematik behöver i de flesta fall den grundläggande taluppfattningen utvecklas. En viktig del i grundläggande taluppfattning är att ha flyt i beräkningar av de grundläggande additions-och subtraktionskombinationerna. LÄS MER

  5. 20. En interventionsstudie om subtraktion inom talområdet 0-20 med fokus på CRA : Effekter av en strukturerad intensivundervisning på Tier 2 nivå för elever i årskurs 4 och 8

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Johansson; Cecilia Glawing; [2020]
    Nyckelord :Subtraktion; Automatisering; Intervention; Specialpedagogik; Tier 2;

    Sammanfattning : Hur eleverna presterar inom matematik under de tidigare åren i skolan är en stark indikator på hur samma elever presterar i matematik under grundskolans senare del. Ett matematiskt flyt, att eleven kan göra effektiva beräkningar av grundläggande matematik genom att använda lämpliga metoder, är viktigt för att eleverna ska kunna tillgodogöra sig den åldersadekvatamatematiken. LÄS MER