Sökning: "Tove Simon"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tove Simon.

  1. 1. QC upgrade and verification for HS-Lenti RT Activity Kit

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Annie Eriksson; Elisabeth Lööf; Filippa Nilsson; Niklas Eckert Elfving; Sadat Chowdhury; Simon Oscarson; Tove Jonsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this project was to present a cost-efficient quality control routine to ensure thefunctionality of HS-Lenti RT Activity Kit, an ELISA-based kit produced by Cavidi AB, thatscreens for lentiviruses such as HIV. Two main methods for quality control are presented inthis report; acceptance sampling and Statistical Process Control (SPC). LÄS MER

  2. 2. The business of business is societal responsibility: A case study of drivers and goals of FMCGs’ corporate brand endorsement

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Simon Hellström; Tove Mattsson; [2016-09-21]
    Nyckelord :FMCG; corporate brand endorsement; corporate reputation; sustainability; corporate identity; corporate image;

    Sammanfattning : Within brand research there is a debate regarding if multinational companies will benefit most from emphasizing their product brand or their corporate brands. The past decade has also brought increased market awareness of sustainability. Against this background it is interesting that major FMCGs have recently engaged in corporate brand endorsement. LÄS MER

  3. 3. Välkomnad av en maskin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kim Hunziker; Simon Loi; Tove Verngren; [2011]
    Nyckelord :självserviceteknologi; servicemötet; hotell; attityder; tjänster; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: Tidigare forskning visar på att servicemötet mellan kund och frontpersonal är mycket viktigt för att få tillfredställda och återkommande kunder. Därför är det intressant att studera vad som skulle hända med den mänskliga interaktionen vid servicemötet om den ersätts av självserviceteknologi (SST)? Avgörande vid en framgångsrik implementering av SST för hotell är att gästerna tar till sig den nya tekniken och ser den som är förbättring. LÄS MER