Sökning: "advertising involvement"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden advertising involvement.
1. The Missing Student: Construction of an Alternate Reality Game – A pitch to attract applicants to the Game Design & Technology Master’s programme
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : The master’s program Game Design & Technology at the University of Gothenburg wants to try new ways of marketing the program to potential students and has created this Bachelor’s for that purpose. By advertising using a game, one reaches people that are already interested in the area and by having an interactive advertisement such as an Alternate Reality Game (ARG) one can have the target group interact with each other further solidifying their interest. LÄS MER
2. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER
3. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER
4. Ansiktsmask eller antidepressiva? : En kvalitativ innehållsanalys av Therése Lindgrens skönhetsvarumärke Indy Beauty
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: Facemasks or antidepressants? The purpose of this study is to investigate how Indy Beauty communicates on their website and in their first campaign as a means of establishing customer involvement. Therése Lindgren is one of many influencers whom have created or acquired their own brand. LÄS MER
5. Reklam kan vara rolig : En studie om humors påverkan på köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Reklam kan vara rolig; en studie om humors påverkan på köpintention Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Christopher Hasp & Manfred Högberg Handledare: Michelle Ryback Datum: 2022 – Juni Syfte: Avsikten med arbetet är att undersöka om en tydlig koppling finns mellan uppskattning av humor och köpintention för produkter med låg engagemangsnivå genom användandet av videoreklam. Metod: I studien har en kvantitativ forskningsmetod med ett deduktivt tillvägagångssätt använts där datainsamling skett i form av en enkätundersökning med totalt 103 besvarande respondenter. LÄS MER