Sökning: "anpassad reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden anpassad reklam.
16. Modets skrivna ord : En jämförelse mellan kundtidningar och förlagsutgivna tidningar i modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Många företag ger i dag ut tidningar med journalistiskt material till sina kunder, så kallade kundtidningar. Något som är unikt för dessa är deras tryggade ekonomi och att de ska främja ett företag med hjälp utav mer material än bara reklam. LÄS MER
17. "Is this some kind of IKEA" : - en semiotisk analys av Clas Ohlsons reklamfilmer i Storbritannien
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats undersöker Clas Ohlsons kommunikativa budskap i utvalda reklamfilmer som visats på brittiskt TV. Med utgångspunkt i teorier rörande kultur och standardiserad eller anpassad marknadskommunikation på en global marknad, syftar uppsatsen till att komma närmare ett svar huruvida Clas Ohlsons reklambudskap i form av TV-reklamfilmer är tillräckligt tydliga för den relativt nya marknaden Storbritannien, eller om det faktum att de är översatta kopior av de svenska versionerna, kan ha bidragit till den uteblivna framgångssagan. LÄS MER
18. Leksaksreklamens framställande av flickor och pojkar
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Den här undersökningen handlar om hur flickor och pojkar representeras i reklam. Syftet med undersökningen är att ta reda på vilket sätt som de framställs på och hur könskodningen sker. Därför har bilder från leksaksförpackningar och tv-reklam valts ut som är ett av leden i marknadsföringen för leksaker. LÄS MER
19. När är det i marknadsföring lagligt att referera till tredje mans varumärke?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker när det i marknadsföring är lovligt att referera till tredje mans varumärke. Uppsatsen undersöker härmed när referering till tredje mans varumärke innebär ett varumärkesintrång och sambandet mellan Europaparlamentets och rådets direktiv 2008/95/EG av den 22 oktober 2008 om tillnärmningen av medlemsstaternas varumärkeslagar och Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/114/EG av den 12 december 2006 om vilseledande och jämförande reklam. LÄS MER
20. Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. LÄS MER