Sökning: "anpassad reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden anpassad reklam.

  1. 11. "Äkta" reklam du ej kan ignorera : En studie av hur lyssnare upplever sig påverkas av native advertising som reklamformat  i podcasts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Cornelia Persson; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Podcast; Consumers; Advertising; Native Advertising; Information Value; Credibility; Podcast; Konsumenter; Reklam; Native Advertising; Informationsvärde; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Marknadsföring genomgår en kontinuerlig utvecklingsfas i samma takt som samhället rör sig framåt. Det uppkommer därför ständigt nya former av reklam att analysera och förstå. Native advertising är ett reklamformat som de flesta medier idag använder sig av och podcasts är ett av medierna som anammat detta. LÄS MER

  2. 12. Beacons for online advertising : An approach using a plugin

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Albin Friedner; Alexander Nikalayeu; [2017]
    Nyckelord :Beacons; Android; Plugins; Bluetooth; Retargeting; Physical Web; Beacons; Android; Insticksprogram; Bluetooth;

    Sammanfattning : Beacons are small devices that can broadcast messages using Bluetooth and other communication technologies using low power consumption. Beacons technology started to emerge lately and many companies has started to see opportunities. One usage of beacons is improving online advertising by using localized information. LÄS MER

  3. 13. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Andersson; Mattias Sjöö; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesutvidgning; marknadskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; identitet; image; differentiering; sociala medier; influencers.;

    Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER

  4. 14. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Lindmark; Fanny Lundqvist; [2017]
    Nyckelord :Rättsvetenskap; marknadsföringslag; innehållsmarknadsföring; reklam på sociala medier; annonsmarkering i sociala medier;

    Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER

  5. 15. Att skapa innovation : En kvalitativ studie av organisatoriska faktorers påverkan för innovativa processer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Berglin; Jenny Hellström; [2014]
    Nyckelord :Innovation; Ledarskap; Kreativitet; Innovationsprocess; Kontextuella faktorer; Co-creation; Öppen innovation; Organisationskultur; Team;

    Sammanfattning : Studien ”Att skapa innovation” är en kvalitativ studie med syfte att undersöka organisatoriska faktorers påverkan för främjandet av innovativa processer samt att besvara frågeställningen ”Hur skapas framgångsrika innovativa processer?”. Med organisatoriska faktorer avses främst ledarskap och organisationskultur i kreativa miljöer. LÄS MER