Sökning: "anpassad reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden anpassad reklam.

  1. 21. A new language in a new age? A case study of an authority's textual communication in a world of social media

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Daniel Berg; Ylva Källstedt; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In  the  society  of  today  social  media  occupies  an  ever  increasingly  part  in  the  life  of  the  modern  man.  Social  media  has  become  a  common  tool  in  communicating  thoughts,  ideas  and  information  for  companies,  authorities  and  private  individu--‐  als  alike. LÄS MER

  2. 22. Facebook-eran – hur kan företag använda sociala medier till affärsutvecklingoch för att personifiera kundens upplevelse av tjänster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Edberg; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Customers Experiences; Co-Creation; Business Development; Product Development; Co-Creation; Service Marketing; Brand; Word-of-mouth; Social Network.;

    Sammanfattning : Abstract The explosion of social networking through social media arose organically by three forces: people, technology and online economy. Today affect friends' recommendations purchasing decisions more than advertising. Customer impact is more effective in social media than the one-way promotional impact. LÄS MER

  3. 23. Blind Date – En fallstudie kring relationen mellan reklambyråer och deras uppdragsgivare.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Forsman; Pelle Andersson; Andre Hansson; [2009]
    Nyckelord :Kreativitet; förtroende; relation; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och öka förståelsen kring relationen mellan medelstora reklambyråer och deras uppdragsgivare samt hur informationsflödet dem emellan påverkar byråns möjlighet att producera ett utfall med hög kreativitet. Med en induktiv fallstudie där vi genomfört kvalitativa djupintervjuer. LÄS MER

  4. 24. Global form av reklam och dess vetenskapliga debatt : En kvalitativ studie av fyra globala kampanjer

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Petrovic; [2009]
    Nyckelord :advertising; global advertising; standardized advertising; culture adapted advertising; campaigns; global campaigns; global brands; consumption; scientific debate about global advertising; culture; globalization; McDonald s; HP; Coca-Cola; Amnesty International; I m Lovin It; The Computer is Personal Again; The Coke Side of Life; Stop Violance Against Women; qualitative studies; content analysis; semiotic analysis; reklam; global reklam; kulturell anpassad reklam; standardiserad reklam; kampanjer; globala kampanjer; globala varumärken; konsumtion; vetenskaplig debatt angående global reklam; kultur; globalisering; McDonald s; HP; Coca-Cola; Amnesty International; I m Lovin It; The Computer is Personal Again; The Coke Side of Life; Stop Violance Against Women; kvalitativ studie; innehållsanalys; semiotisk analys;

    Sammanfattning : I’ve chosen primary to analyze commercial form of advertising by world leading companies; McDonald’s, Coca-Cola and HP due to their implementation of global advertising. The fourth campaign that’s being analyzed is not of commercial type instead it’s characterized as an informative campaign that the ideal organization Amnesty is carring out. LÄS MER

  5. 25. Målgruppsanpassad reklam : Är TV reklamen under bästa sändningstid anpassad till en viss målgrupp.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erhan Trsani; Thomas Ghebrehiwet; Mattas Ng; [2008]
    Nyckelord :Målgrupp; Målgruppsanpassning; Reklam; TV-reklam; TV3; TV4; Kanal 5;

    Sammanfattning : Är TV-reklamen anpassade till programmens målgrupp som sänds under bästa sändningstid och vilka skillnader finns det i de olika kanalerna/bolagen när de sänder reklam? Det är just denna frågeställning som ligger till grund för denna uppsats. Utgångspunkten i uppsatsen har varit att se om tittaren får sin reklam anpassad efter sig eller om reklamen bara sätts in oberoende av vilket kön, ålder, intressen som tittaren har. LÄS MER