Sökning: "anpassad reklam"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden anpassad reklam.
21. A new language in a new age? A case study of an authority's textual communication in a world of social media
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : In the society of today social media occupies an ever increasingly part in the life of the modern man. Social media has become a common tool in communicating thoughts, ideas and information for companies, authorities and private individu--‐ als alike. LÄS MER
22. Facebook-eran – hur kan företag använda sociala medier till affärsutvecklingoch för att personifiera kundens upplevelse av tjänster?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract The explosion of social networking through social media arose organically by three forces: people, technology and online economy. Today affect friends' recommendations purchasing decisions more than advertising. Customer impact is more effective in social media than the one-way promotional impact. LÄS MER
23. Blind Date – En fallstudie kring relationen mellan reklambyråer och deras uppdragsgivare.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och öka förståelsen kring relationen mellan medelstora reklambyråer och deras uppdragsgivare samt hur informationsflödet dem emellan påverkar byråns möjlighet att producera ett utfall med hög kreativitet. Med en induktiv fallstudie där vi genomfört kvalitativa djupintervjuer. LÄS MER
24. Global form av reklam och dess vetenskapliga debatt : En kvalitativ studie av fyra globala kampanjer
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : I’ve chosen primary to analyze commercial form of advertising by world leading companies; McDonald’s, Coca-Cola and HP due to their implementation of global advertising. The fourth campaign that’s being analyzed is not of commercial type instead it’s characterized as an informative campaign that the ideal organization Amnesty is carring out. LÄS MER
25. Målgruppsanpassad reklam : Är TV reklamen under bästa sändningstid anpassad till en viss målgrupp.
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Är TV-reklamen anpassade till programmens målgrupp som sänds under bästa sändningstid och vilka skillnader finns det i de olika kanalerna/bolagen när de sänder reklam? Det är just denna frågeställning som ligger till grund för denna uppsats. Utgångspunkten i uppsatsen har varit att se om tittaren får sin reklam anpassad efter sig eller om reklamen bara sätts in oberoende av vilket kön, ålder, intressen som tittaren har. LÄS MER