Sökning: "antal kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 586 uppsatser innehållade orden antal kunder.
1. Impact of production strategies on inventory management - A case study at a Paper Mill
Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Kundundersökningar har visat att det undersökta pappersbruket bör förbättra sina leveransledtider. En lösning för detta anses vara en förändring av nuvarande produktionsstrategi. LÄS MER
2. UCov : A Static Analysis Tool for API Usage Coverage Validation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Nowadays, all software projects are based on a large number of libraries, so they do not have to start from scratch. These libraries evolve over time, whether to add functionality or to simplify their use. These updates are necessary to improve their libraries, but can lead to errors in their clients’ code. LÄS MER
3. Analys av värdekedjan för gruvindustrin ur ett kvalitetsperspektiv : En fallstudie enligt DMAIC vid Kaunis Iron
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Kaunis Iron är ett gruvföretag som utvinner järnmalm i Kaunisvaara och producerade cirka 2,3 miljoner ton finkornigt järnmalmskoncentrat under 2022, vilket även går under benämningen slig. Företaget har planer på att öppna två nya dagbrott inom en snar framtid för att öka årsproduktionen till 3 miljoner ton. LÄS MER
4. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER
5. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER