Sökning: "bibliotek nytta"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade orden bibliotek nytta.
11. Digital Transformation : Agenda 2030 - Mål, Handlingar, Effekter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I följande studie undersöks vad nästa steg i Digital Transformation är för svenska organisationer samt hur deras olika digitala strategi ser ut för att nå dit. Vidare undersöks hur och om dessa digitala strategier arbetar mot FN:s Globala mål som är uttalade genom handlingsplanen Agenda 2030 för hållbar utveckling. LÄS MER
12. Förskollärares resonemang kring utomhuspedagogik : En fenomenografisk studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Inledning: I rådande pandemi på grund av covid-19 har många förskolor fått omstrukturera sina verksamheter och bedriva mer undervisning utomhus. Utomhusvistelsen har ökat och det ställer därmed ännu högre krav på pedagogerna kring deras kunskaper om utomhuspedagogik. LÄS MER
13. Hur mycket av din integritet är du villig att ge upp? : En studie om användning och utveckling av virtuella assistenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den expansiva digitala utvecklingen har bidragit till nya avancerade produkter och tjänster, många av dessa hjälper oss med dagliga bestyr och underlättar vardagen. En virtuell assistent är en produkt som med hjälp av artificiell intelligens är designad för att förenkla vardagen. LÄS MER
14. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER
15. Utomhuspedagogik i matematik : hinder och möjligheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Arbetet baseras på vad lärare ser för hinder samt möjligheter med att bedriva utomhuspedagogik i matematik. Vilka fördelar eller nackdelar som finns med metoden och vilken nytta eleverna kan få av utomhuspedagogik i matematik. LÄS MER