Sökning: "bibliotek nytta"
Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade orden bibliotek nytta.
16. Praktiska metoders inverkan på lärande och motivation i de naturorienterande ämnena : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Praktiska metoder/hands-on learning är en undervisningsmetod som har blivit mer aktuell i dagens undervisning. Ett av skolans viktigaste uppdrag är att det finns en koppling mellan undervisningen och världen utanför, vilket gör att undervisningen bör innehålla undersökande och experimenterande uppgifter för att främja nytänkande (Lgr 11 rev. LÄS MER
17. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (2011, s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER
18. Matematikundervisning i förskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I det här examensarbetet lyfter vi fram forskningen och medias syn på matematikundervisning i förskolan. Arbetet har som utgångspunkt de sviktande resultat som påvisats i diverse mätundersökningar kring barns matematiska kunskaper när de kommer ut i arbetslivet. LÄS MER
19. Advanced Clinical Data Processing: A Predictive Maintenance Model for Anesthesia Machines
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikSammanfattning : The maintenance of medical devices is of great importance to ensure that the devices are stable, well-functioning, and safe to use. The current method of maintenance, which is called preventive maintenance, has its advantages but can be problematic both from an operators’ and a manufacturers’ side. LÄS MER
20. För nytta eller njutning? : En kvalitativ intervjustudie om fritidspedagogers syn på läsning och samarbete med bibliotek
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The study aims to examine how leisure-time centers implement reading in their activities and how leisure-time teachers perceive reading in the leisure-time center. The study also explores how leisure-time centers cooperate with libraries. The method used was qualitative interviews with six leisure-time teachers from six leisure-time centers. LÄS MER