Sökning: "comparative advertisement"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden comparative advertisement.

  1. 1. Idealt moderskap i förändring? : En komparativ studie om moderskaps ideal i tidskrifterna Husmodern1936 och Mama 2022

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emelie Kangert; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the essay has been to implement a comparative study about how maternal ideals are represented in the magazines Husmodern 1936 and Mama 2022, as well as how they have changed over time. The essay is based on Yvonne Hirdmans theory of genussystemet. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Privacy in Cookieless Web Advertising : A Comparative Study of Multi-Party Computation and Trusted Execution Environment Solutions for Private Attribution Reporting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Massy; [2023]
    Nyckelord :Multiparty computation; Trusted execution envrionment; Web advertising; Private attribution reporting; Flerpartsberäkning; Pålitlig exekveringsmiljö; Webannonsering; Privat attributionsrapportering;

    Sammanfattning : The end of third-party cookies has driven the advertising market to seek new solutions. Third-party cookies were widely used to track users’ online activities across websites. However, the growing concern for privacy has led web browsers to put an end to this practice. LÄS MER

  3. 3. Á la Instagram : En komparativ fallstudie om hur Instagram påverkar restauranger

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mathilde Bojén; Hedvig Söderdahl; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Concept; Restaurant; Communication; Multimodular; Content; Instagrammable; Instagram; Koncept; Restaurang; Kommunikation; Multimodal; Innehåll; Instagramvänlig;

    Sammanfattning : Följande fallstudie fokuserar på hur Instagram påverkar restauranger. Syftet är att bedöma vilka effekter Instagram har på konceptbyggande hos restauranger, för att skapa en förståelse för hur ett socialt medie kan påverka ett företag. LÄS MER

  4. 4. Collaborative Storytelling: A Comparative Case Study on Influencer Podcasts

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Nadja Skoglund; [2022]
    Nyckelord :Strategic Communication; Personal Branding; Collaborative Storytelling; Storyworlds; Para-Social relationships; Influencers; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the phenomena of personal branding. Empirically, it uses two different commercial podcasts made by influencers as comparative case study examples. LÄS MER

  5. 5. Detta är en annons

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Per Wendel; Jesper Lundstedt; [2021]
    Nyckelord :Native advertising; Journalism; Bonnier News Brand Studio; Folkspel; Coca-Cola; McDonald’s; Amazon; Social Sciences;

    Sammanfattning : The experience of reading the news online has changed significantly for consumers in recent years. So-called native advertising has seen an increase which has resulted that the line between marketing and journalism has become blurred for a lot of people. LÄS MER