Sökning: "customer expectations"

Visar resultat 16 - 20 av 512 uppsatser innehållade orden customer expectations.

  1. 16. Enhancing Stock Management Efficiency at Excillum AB

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Clive Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Safety Stock; Inventory Management; Stock Management; EOQ; Order Quantity; Reorder Point; Inventory Optimisation; Inventory control; MTO; Customer order time; Lead time; Demand; Säkerhetslager; Lagerhantering; Lagerhantering; EOQ; Orderkvantitet; Återbeställningspunkt; Lageroptimering; Lagerkontroll; MTO; Kundordertid; Ledtid; Efterfrågan;

    Sammanfattning : This thesis work aims to improve the stock management system of Excillum AB, a Stockholm-based company that specializes in high-performance X-ray sources. The current stock management system has limitations, resulting in gaps when managing the inventory. LÄS MER

  2. 17. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ilham Memic; Erika Bosakova; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; real estate agent; expectation; customer; preference.; Egenskaper; fastighetsmäklare; förväntningar; kund; preferens.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Sofia Andersson; [2023]
    Nyckelord :effekter på värdekedjan; fallstudie; frivilliga hållbarhetscertifieringar för byggnader i Sverige; hållbar utveckling; ; standarder;

    Sammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER

  4. 19. Den där toppkandidaten, den ideala kandidaten, ska komma serverad på ett silverfat : Om kundföretagets ibland ouppnåeliga förväntningar på konsultchefen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Ida Ingeström; Emily Tähtinen; [2023]
    Nyckelord :Staffing industry; consultancy manager; client company; collaboration; challenges; emotional labor; demand-control-support; Bemanningsbranschen; konsultchef; kundföretag; samarbete; utmaningar; emotionellt arbete; krav-kontroll-socialt stöd;

    Sammanfattning : Konsultchefer har en komplex arbetssituation på många sätt. De agerar både som chefer till sina konsulter och som en form av servicepersonal gentemot kundföretag. Just relationen mellan konsultchefer och kundföretag är ett relativt outforskat ämne och det är därför relevant att utforska vidare. LÄS MER

  5. 20. Kundorienterad programvaruutveckling : En undersökning av åtgärder för att öka uppgraderingsfrekvensen och tillfredsställa kundernas behov

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Esmeralda Barpetrus; Amanda Nikamo; [2023]
    Nyckelord :dmaic; communication; customer involvement; customer satisfaction; software development; six sigma; total quality management; dmaic; kommunikation; kundinvolvering; kundnöjdhet; offensiv kvalitetsutveckling; programvaruutveckling; sex sigma;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på ett programvaruföretag där majoriteten av kunderna ännu inte har uppgraderat till den senaste versionen av programvaran. Studiens syfte var att identifiera de underliggande orsakerna till detta, identifiera eventuella processgap samt föreslå åtgärder för att bättre tillfredsställa kundernas behov. LÄS MER