Sökning: "definition av en kund"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden definition av en kund.

  1. 16. Viktiga faktorer vid utveckling av affärsområdetservice : En kvalitativ fallstudie på ett svenskt tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Industriell ekonomi

    Författare :Jonna Bäckström; Fredrik Lundberg; [2018]
    Nyckelord :Services; service; aftermarket; after-sales; value offer; Service; Eftermarknad; Värdeerbjudande;

    Sammanfattning : An increasing number of industrial manufacturing companies have made the transition to offer solutions, that include both its products and services for their customers rather than the products itself. Service is considered a lasting source of competitive advantage due to the difficulty to imitate by competitors. LÄS MER

  2. 17. Kvalitet i arbete med ensamkommande flyktingbarn

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Ewa Sörlin; [2017]
    Nyckelord :Quality; Quality Dimensions; Customer; Customer Needs; Unaccompanied Refugee Children.; kvalitet; kvalitetsdimensioner; kund; kundbehov; ensamkommande flyktingbarn.;

    Sammanfattning : Verksamheter som arbetar med ensamkommande flyktingbarn, både kommunala och privata, är av lagar och förordningar kravställda på att uppnå god kvalitet. Att uppfylla dessa krav är både avgörande och extremt viktiga för leverans av god kvalitet och tillfredsställelse av kundernas behov. LÄS MER

  3. 18. Vad är hållbar fondförvaltning? : En studie om hur oklarheter gällande hållbarhetsbegreppet påverkar fondmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Ringertz; Veronika Wallin; [2017]
    Nyckelord :Fund management; sustainability; conceptual problems; information asymmetries; institutional theory.; Fondförvaltning; hållbarhet; begreppsproblematik; informationsasymmetrier; institutionell teori.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns idag ett stort utbud av hållbara fonder på den svenska marknaden och intresset för att investera hållbart ökar. Dock finns det inte någon entydig definition av hållbarhet och därmed blir innebörden av ”hållbar fondförvaltning” diffus. LÄS MER

  4. 19. Styrning för värdeskapande : En studie på icke-vinstdrivande organisationer

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Olsson; [2016]
    Nyckelord :Customer; Value Creation; Management Control; Non-Profit Organization; Kund; värdeskapande; styrning; icke-vinstdrivande organisation;

    Sammanfattning : Titel: Styrning för värdeskapande – En studie på icke-vinstdrivande organisationer. Författare: Matilda Olsson Handledare: Elin Funck Examinator: Fredrik Karlsson Bakgrund och problem: Kundfokus och hur organisationer styr för att skapa värde för kunden har kommit att bli viktigt för framgång och överlevnad, vilket har bidragit till att kundorientering har blivit vanligt. LÄS MER

  5. 20. En hållbar kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefine Fasth; Evelina Petersson; [2016]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable communications; CSR; transparency; visibility; supply chain; hållbarhet; hållbar kommunikation; transparens; synliggörande; försörjningskedja; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to describe why companies reveal their sustainability performance for their customers and consumers. Sustainability is a complex concept without any public recognized definition, and therefore we want to highlight how the concept can be defined in different companies and if this has any bearing on what companies choose to make visible. LÄS MER