Sökning: "definition av en kund"
Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden definition av en kund.
21. Outsourcing av Ekonomifunktionen : Relationen mellan klient och leverantör vid outsourcing av ekonomifunktionen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att belysa en ökad förståelse för hur relationen mellan leverantör och klient fungerar vid outsourcing av ekonomifunktionen. Detta med avseende på hur kommunikation och tillit påverkar relationen. Metod: Studien har utgått från ett hermeneutiskt perspektiv med en socialkonstruktivistisk art. LÄS MER
22. Kund? : En studie av hur högsta ledningen inom svenska myndigheter ser på kundbegreppet och vem man finns till för
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Att ha förståelse för behov och förväntningar hos dem som verksamheten är till för(kunderna), är ett fundament för alla verksamheters utveckling och överlevnad. Att förståkundernas behov, vad som skapar värde för dem, är av största vikt för organisationersmöjligheter till framgång. LÄS MER
23. Kundernas behov i butiksmiljöer : Skillnaderna mellan handlares och kunders uppfattning av kundernas behov i klädbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln blir allt hårdare, både från andra butiker men även från e-handeln, vilket sätter press på fysiska butiker att ha nöjda kunder som fortsätter handla i butiken. Ett tillvägagångssätt för att möta den hårdnande konkurrensen är att ha en butiksmiljö s.k. LÄS MER
24. Medelstora företags inköpsarbete och affärsrelation med en större leverantör
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund Under de senaste åren har inköp uppmärksammats allt mer. Ökade kravfrån kunder och högre konkurrens har lett till att företag ser fördelar mednära affärsrelationer. Däremot har medelstora företag influenser frånbåde stora och små företag och det är därmed svårt att veta vad de har förutgångspunkt i affärsrelationer. LÄS MER
25. Varför byter inte privatkonsumenter bank?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : En undersökning av Dagens Nyheter visar att väldigt få privatkonsumenter byter bank. Orsaker till att kunder väljer att stanna kvar hos samma tjänsteleverantör är att en väl fungerande relation har etablerats och på så vis blir kunder mindre uppmärksamma på konkurrenters erbjudanden. LÄS MER