Sökning: "definition av en kund"

Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden definition av en kund.

  1. 21. Outsourcing av Ekonomifunktionen : Relationen mellan klient och leverantör vid outsourcing av ekonomifunktionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Kim Nylund; Narine Arevian; [2015]
    Nyckelord :Outsourcing; relationship; communication; trust; client- vendor relationship; Outsourcing; relation; kommunikation; tillit; kund- leverantörrelation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att belysa en ökad förståelse för hur relationen mellan leverantör och klient fungerar vid outsourcing av ekonomifunktionen. Detta med avseende på hur kommunikation och tillit påverkar relationen. Metod: Studien har utgått från ett hermeneutiskt perspektiv med en socialkonstruktivistisk art. LÄS MER

  2. 22. Kund? : En studie av hur högsta ledningen inom svenska myndigheter ser på kundbegreppet och vem man finns till för

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Madeleine Eriksson; Lars Wikström; [2015]
    Nyckelord :kund; kundbegreppet; myndigheter; kvalitetsarbete; offentlig verksamhet;

    Sammanfattning : Att ha förståelse för behov och förväntningar hos dem som verksamheten är till för(kunderna), är ett fundament för alla verksamheters utveckling och överlevnad. Att förståkundernas behov, vad som skapar värde för dem, är av största vikt för organisationersmöjligheter till framgång. LÄS MER

  3. 23. Kundernas behov i butiksmiljöer : Skillnaderna mellan handlares och kunders uppfattning av kundernas behov i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Johannes Johansson; Viktor Nygårds; [2015]
    Nyckelord :Needs; Factors; Gap; Customer; Trader; Behov; Faktor; Gap; Kund; Handlare;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln blir allt hårdare, både från andra butiker men även från e-handeln, vilket sätter press på fysiska butiker att ha nöjda kunder som fortsätter handla i butiken. Ett tillvägagångssätt för att möta den hårdnande konkurrensen är att ha en butiksmiljö s.k. LÄS MER

  4. 24. Medelstora företags inköpsarbete och affärsrelation med en större leverantör

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emily Gustavsson; Anja Mlivic; [2015]
    Nyckelord :Purchasing; medium-sized enterprises; business relationships; collaboration; power; trust; long-sightedness; negotiation; personal relationship.; Inköpsarbete; medelstora företag; affärsrelationer; samarbete; makt; förtroende; långsiktighet; förhandling; personlig relation.;

    Sammanfattning : Bakgrund Under de senaste åren har inköp uppmärksammats allt mer. Ökade kravfrån kunder och högre konkurrens har lett till att företag ser fördelar mednära affärsrelationer. Däremot har medelstora företag influenser frånbåde stora och små företag och det är därmed svårt att veta vad de har förutgångspunkt i affärsrelationer. LÄS MER

  5. 25. Varför byter inte privatkonsumenter bank?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Simon Strid; Elin Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Bank Privatkonsumenter Byten Service Relation;

    Sammanfattning : En undersökning av Dagens Nyheter visar att väldigt få privatkonsumenter byter bank. Orsaker till att kunder väljer att stanna kvar hos samma tjänsteleverantör är att en väl fungerande relation har etablerats och på så vis blir kunder mindre uppmärksamma på konkurrenters erbjudanden. LÄS MER