Sökning: "differences in corporate culture"

Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden differences in corporate culture.

  1. 1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Henriksson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Intern kommunikation; Meningsskapande; Intern hållbarhetskommunikation; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  3. 3. What Difference Does It Make? : Comparative Panel Data Analysis of the Relationship Between CSR Initiatives and Board Composition in Sweden and the United States

    Master-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE); Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kristina Björling; Viktor Hansson; [2023]
    Nyckelord :CSR; ESG; Corporate Governance; Gender Diversity; Board Independence; CEO Duality; Inclusion; Board Compositions; Agency Theory; Resource Dependence Theory; Critical Mass Theory; Hofstede’s National Cultural Theory.;

    Sammanfattning : More companies have responded to the call for action, increasing their attention to the 17 Sustainable Development Goals. Corporate governance structures have proven to have an effect on how well companies are able to facilitate a sustainable trajectory, all influenced by values and norms. LÄS MER

  4. 4. Breaking the Ceiling : An Explorative Study on Challenges for Women in Intrapreneurship

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Christerson; Lynn Winkelhorst; [2023]
    Nyckelord :Female Intrapreneurs; Female Entrepreneurs; Gendered Nature of Innovating; Challenges for Female intrapreneurs; Challenges for Female entrepreneurs;

    Sammanfattning : That women experience different and even more challenges within the corporate environment than men do is no news. For female entrepreneurs, the challenges they experience entering the entrepreneurial setting have been and are still being researched. LÄS MER

  5. 5. Factors Influencing Post-Acquisition Integration During The Early Stages of Post-acquisition : A qualitative study on firm-level factors that affect post-acquisition integration in the Swedish construction industry

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Erik Kristiansson; Samuel Andelin Andersson; [2023]
    Nyckelord :Mergers and Acquisitions M A ; Post-acquisition Integration; Swedish Construction Industry; Resource Based View RBV ; Transformational Leadership; Cultural integration Theory.;

    Sammanfattning : This study is to investigate how acquiring firms within the Swedish construction industry work towards successful post-acquisition integration during the early stages of post-acquisition and which factors they consider when doing so. When researching the five cases, the study adopted a qualitative approach, using semi-structured interviews with five managers from acquiring firms to gather in-depth, first-hand data for thematic analysis. LÄS MER