Sökning: "differences in corporate culture"
Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden differences in corporate culture.
1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER
2. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
3. What Difference Does It Make? : Comparative Panel Data Analysis of the Relationship Between CSR Initiatives and Board Composition in Sweden and the United States
Master-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE); Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : More companies have responded to the call for action, increasing their attention to the 17 Sustainable Development Goals. Corporate governance structures have proven to have an effect on how well companies are able to facilitate a sustainable trajectory, all influenced by values and norms. LÄS MER
4. Breaking the Ceiling : An Explorative Study on Challenges for Women in Intrapreneurship
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : That women experience different and even more challenges within the corporate environment than men do is no news. For female entrepreneurs, the challenges they experience entering the entrepreneurial setting have been and are still being researched. LÄS MER
5. Factors Influencing Post-Acquisition Integration During The Early Stages of Post-acquisition : A qualitative study on firm-level factors that affect post-acquisition integration in the Swedish construction industry
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study is to investigate how acquiring firms within the Swedish construction industry work towards successful post-acquisition integration during the early stages of post-acquisition and which factors they consider when doing so. When researching the five cases, the study adopted a qualitative approach, using semi-structured interviews with five managers from acquiring firms to gather in-depth, first-hand data for thematic analysis. LÄS MER