Sökning: "Erik Kristiansson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Erik Kristiansson.
1. Strategic Key Success Factors for Divesting in the Nordics : A case study of divestitures advised by KPMG
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Over the past decades, the divestiture market has steadily been growing but there are signals that indicate that a large portion of these transactions can be seen as unsuccessful. To improve the number of successful divestitures, the purpose of the study is to identify key success factors that can help firms to succeed with their divestitures in the Nordic market. LÄS MER
2. Factors Influencing Post-Acquisition Integration During The Early Stages of Post-acquisition : A qualitative study on firm-level factors that affect post-acquisition integration in the Swedish construction industry
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study is to investigate how acquiring firms within the Swedish construction industry work towards successful post-acquisition integration during the early stages of post-acquisition and which factors they consider when doing so. When researching the five cases, the study adopted a qualitative approach, using semi-structured interviews with five managers from acquiring firms to gather in-depth, first-hand data for thematic analysis. LÄS MER
3. Utformningen av en navigerbar och användbar e-handel för uthyrning av friluftsartiklar
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a web application can be designed to appeal to the customer group young adults on the aspects navigability and usability. This is investigated with the problem thesis: How can a web application with the purpose of renting outdoor equipment be designed to be experienced as usable and navigable? The report and the study rested on a theoretical foundation for the design of the service and the methods that are used during the study as well as the definitions of the concepts that are used. LÄS MER
4. Synen på ZYN : En studie om hur gratisprover påverkar attityd och konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I den här studien har Swedish Matchs marknadsföring av produktlinjen ZYN undersökts, med fokus på marknadsföring genom gratisprover. Då produktkategorin nikotinpåsar inte regleras av Lag (2018:2088) om tobak och liknande produkter har Swedish Match helt andra möjligheter att marknadsföra ZYN än företagets tobaksprodukter. LÄS MER
5. Känsla av sammanhang (KASAM) och stress bland arbetslösa
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Denna studie behandlar sambandet mellan Antonovskys (1991) begrepp Känsla av sammanhang(KASAM) och stress samt hur dessa yttrar sig i förhållande till kön, ålder ocharbetslöshet. 168 personer, 97 män och 71 kvinnor, fördelades på tre grupper; arbetslösa för första gången, flergångsarbetslösa samt en grupp sysselsatta. LÄS MER