Sökning: "digitala touchpoints"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden digitala touchpoints.
1. Andrahandsresan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundresan på andrahandsmarknaden, där utbudet på hyllan i förväg är oklart för konsumenten. Var börjar den, hur går den till och vad händer efter ett köp av ett plagg - det ska denna studie undersöka. LÄS MER
2. Covid-19 pandemins påverkan på kundupplevelsehantering : En studie inom svensk hemelektronik
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är en undersökning om hur Covid-19 pandemin har förändrat kundupplevelsehantering för svensk hemelektronikhandel. Vidare undersöks hur svenska hemelektronikföretag och konsumenter svarat och agerat på dessa förändringar. Forskningen har använt triangulerande datainsamlingsmetoder. LÄS MER
3. Den digitala kundresan : Hur digitala enheter influerar kunders beslutsprocess och upplevelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utveckling som har genomsyrat 2010-talet har påverkat många aspekter av samhället. En tydlig aspekt är att ökad e-handel har förändrat förutsättningar både för företag och konsumenter. LÄS MER
4. Wayfinding ur ett serviceperspektiv : En studie av digitala artefakter i en företagsmiljö
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : En utvärderande studie av digitala touchpoints i ett besöksflöde. Teorier som nyttjas i studien är mentala modeller, situerad kognition och externa reprepresentationer. I metodvalet utvärderas kontextuell design samt service walkthrough angående vilken metod som är mest lämplig. LÄS MER
5. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER