Sökning: "employee sustainability"

Visar resultat 1 - 5 av 185 uppsatser innehållade orden employee sustainability.

  1. 1. To what extent is sustainability valued when choosing a workplace?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Kristoffersson; Isabella Millings; [2023-09-22]
    Nyckelord :sustainability; corporate sustainability; corporate social responsibility; sustainable employer branding; organizational attractiveness; sustainable human resource management; behavioral finance;

    Sammanfattning : In the current competitive business environment, organizations face a formidable challenge in attracting and retaining talented employees (Das & Baruah, 2013). Offering competitive salaries, comprehensive benefits, and nurturing a supportive work environment are recognized as essential factors that job seekers increasingly emphasize in organizations, whose work culture aligns with their values (App et al. LÄS MER

  2. 2. Preventing a "derailment" of strategy: A single-case study on how green early-stage companies can drive a proactive sustainability strategy using MCS

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Michaela Jungner; Johan Kajerdt; [2023]
    Nyckelord :MCS; proactive sustainability strategy; intrinsic motivation; formal controls; informal controls;

    Sammanfattning : This paper aims to fulfill two interrelated purposes by investigating (i) how green early-stage companies can use MCS to maintain a proactive sustainability strategy in a high-growth setting, and (ii) how green early-stage companies can design MCS to maintain employees' intrinsic motivation for sustainability. By applying the theoretical lens of the Object of Control framework and intrinsic motivation, the single-case study explores how sustainability-related MCS is employed to drive sustainability strategy and how controls can be designed to maintain employees' intrinsic motivation for sustainability. LÄS MER

  3. 3. Dragkampen mellan hållbarhet och kortsiktig lönsamhet : En studie om hur börsnoterade industriföretag ställer om mot en cirkulär affärsmodell utifrån ett styrningsperspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Matilda Johansson; Agnes Lundvall; [2023]
    Nyckelord :sustainable development; circular economy; circular business models; circular activities; sustainability management control; management control; 3R-framework; MCS as a package; hållbar utveckling; cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; cirkulära aktiviteter; hållbarhetsstyrning; traditionell styrning; 3R-ramverket; paket av styrsystem;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med rådande klimatförändringar förväntas företag ta större ansvar för att uppnå FN:s globala hållbarhetsmål. I linje med detta har EU utvecklat en handlingsplan för omställningen till en cirkulär ekonomi för att bidra till hållbar utveckling. Detta kräver att företag ställer om mot cirkulära affärsmodeller. LÄS MER

  4. 4. Praktiska tillämpningar av hållbart ledarskap  inom en organisation i logistikbranschen : En kvalitativ undersökning av hur hållbart ledarskap används inom en organisation i praktiken

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lovisa Zederfeldt; Amanda Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable leadership; leadership idea; organization; translation; ideas; interpretation.; Hållbarhet; hållbart ledarskap; ledarskapsidé; organisation; översättning; idéer; tolkande.;

    Sammanfattning : I takt med nya förhållningsätt och organisatoriska krav, förväntas ett ansvarstagande av organisationer gällande den hållbara utvecklingen. Nya idéer uppstår, översätts och fastställs inom det organisatoriska sammanhanget för att upprätthålla ett hållbarhetsarbete. LÄS MER

  5. 5. The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by the Management of a Retail Organization Through Rebranding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julie Melchior Eide; Henriette Grønlund Christensen; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; corporate branding; corporate rebranding; internal corporate rebranding; strategy as practise; sustainable corporate brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Implementation of a Sustainable Corporate Brand: How to Implement a Sustainable Corporate Brand by Management of a Retail Organization Through Rebranding Date of the Seminar: 2nd of June 2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Henriette Grønlund Christensen and Julie Melchior Eide Supervisor: Veronika Tarnovskaya Keywords: Sustainability, corporate branding, corporate rebranding, internal corporate rebranding, strategy as practise, sustainable corporate brands Purpose: The purpose of this thesis is to understand how a sustainable corporate brand is implemented by management of a retail organization through rebranding. Therefore, the thesis relates corporate rebranding to sustainability with the aim to understand the process from going from a corporate brand to a sustainable corporate brand. LÄS MER