Sökning: "evenemangsstad"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet evenemangsstad.
1. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER
2. Staden som arena : En studie av idrottsevenemangens effekter kopplat till utvecklingen av Kalmar som turiststad
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Idrottsturism är ett växande segment inom turismindustrin och idrottsevenemang används ofta av destinationer för att attrahera turister. Med modiga eldsjälar och duktiga arrangörer har Kalmar vuxit till en evenemangsstad med en bred portfölj av idrottsevenemang som bidragit med olika effekter. LÄS MER
3. Eventlogistik i Cityläge - Flöden vid leveranser till evenemang i centrum, med fokus på Svenska Mässan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Göteborg stad har under de senaste decennierna utvecklats till en populär evenemangsstad, med flera attraktioner centralt lokaliserat. Det medför att stadens evenemangsarrangörer måste planera sina transporter utförligt. Uppsatsen tar utgångspunkt i de utmaningar som Svenska Mässan i Göteborg står inför gällande godsanlöp. LÄS MER
4. Karlstad som evenemangsstad : Idag och i framtiden
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Dagens samhällsutveckling innebär att länder, regioner, kommuner och städer idag väljer att satsa på nya näringar för att få en stadig inkomst och tillväxt. Karlstad är inget undantag i detta då staden hälsar så väl invånare, besökare som företag Varmt Välkomna med varumärket ”Grader Karlstad”. LÄS MER
5. "...men det är ju mer än bara Bruce Springsteen" Evenemangsstadens betydelse för Göteborg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Det finns idag en idé om att städer, likt varor, måste marknadsföra sig för att på detta sätt sticka ut ur mängden och därmed visa sin unika nisch. I Göteborg finns tanken att marknadsföra staden som en evenemangsstad. LÄS MER