Sökning: "eye tracking in film studies"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden eye tracking in film studies.
1. Fånga känslan på bild och få kunden på köpet: Hur visuella stimuli påverkar kundens köpintention för film genom känslomässiga processer
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Video on demand is a rapidly growing channel for media consumption. Marketing through visual stimuli is one of the few atmospheric dimensions that online-based actors are able to use to affect their customers. LÄS MER
2. Logotypanalys i Rörlig Bild med hjälp av en Eye-Tracker
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Många undersökningar har gjorts inom marknadsföringsområdet med hjälp av eye-tracker. Gemensamt för majoriteten av dessa undersökningar är att de har gjorts på statisk reklam såsom reklam i tidningar och reklambanderoller på hemsidor. Relativt få undersökningar har gjorts där reklamen är integrerad i den rörliga bilden. LÄS MER
3. Dorsal visual cues in German wasp navigation
Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologiSammanfattning : The German wasp Vespula germanica is found in the Palaeartic region of the globe. Outside this area, it is highly invasive species. It has an omnivorous diet and is able to hunt other insects and scavenge for food from both natural and anthropogenic sources. LÄS MER
4. Eye on the Prize : Enhancing Realism during Interaction towards Non-Player-Characters with Natural Eye Movements
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : In the wake of motion capture and visual animation one aspect seems to be lacking. A realistic representation of the dynamic and unpredictable human visual perception. A human examines her surroundings in a unpredictable, saliency based and top-down task oriented manner. LÄS MER
5. "THE AUDIENCE DOES ALL THE WORK" En kognitiv studie av åskådares filmförståelse
Magister-uppsats, Lunds universitet/FilmvetenskapSammanfattning : Filmskapare har unika hantverksmässiga kunskaper om hur man påverkar mänskliga kognitiva processer för att uppnå önskade effekter på åskådaren. Om dessa kunskaper blev systematiserade med hjälp av empirisk forskning, skulle de kunna komma till nytta även inom vetenskapliga discipliner där man intresserar sig för människans kognition. LÄS MER