Sökning: "face to face marknadsföring på facebook"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden face to face marknadsföring på facebook.

  1. 1. Arbetsförmedlarens marknadsförings-potentialer på sociala medier : En studie om möjligheter samt potentialer inom B2Bmarknadsföring på Facebook, LinkedIn och Instagram

    M1-uppsats,

    Författare :Dagles Koutcho; William Merza; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; B2B; arbetsförmedlare; SMM; SMMA; sociala kanaler; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med studien är att framställa underlag för hur organisationer inom business-tobusiness (B2B) kan, genom social-medie-marknadsföring (SMM), marknadsföra sig och stärka sitt varumärke inom sin marknad. För att kunna besvara syftet har det brutits ned i tre frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. Bli min vän! En studie om e- handlares relationsbyggande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Bedrud Barake; Evelina Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Nyckelord: relationsmarknadsföring; e-handel; social handel; vänskapsregler; so-ciala medier; Facebook; strategisk kommunikation Keywords: relationship marketing; e-commerce; social commerce; friendship rules; social media; strategic communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bli min vän! En studie om e-handlares relationsbyggande på Facebook Syfte: Syftet med studien är att undersöka om e-handlare arbetar med relations-marknadsföring på Facebook på ett likvärdigt sätt som individer upprätthåller en vänskapsrelation i samma kanal. Metod: Antar ett tolkande perspektiv, en innehållsanalys och kvalitativa semi-strukturerade intervjuer tillämpas. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers påverkan påfastighetsmäklarföretag : ett framtidsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johan Persson; Fredrik Wolffelt; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Sales; Customer focus; Facebook; Twitter; Web 2.0; Real Estate; Sociala medier; Försäljning; Kundfokus; Facebook; Twitter; Web 2.0; Fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats ligger i att undersöka hur svenska fastighetsmäklarföretag använder sig av sociala medier i sitt vardagliga arbete. Vi har undersökt hur komponenter så som kundfokus, marknadsföring samt försäljning återspeglas mot företagen i och med deras inträde i de sociala medierna. LÄS MER

  4. 4. Face to Face : Marknadsföring på Facebook - en studie av åsikter från ett inifrån- och utifrånperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annika Christensson; Jenny Hedborn; Hanna Källberg; [2008]
    Nyckelord :Facebook; social networks; community; social media; Internet marketing; Facebook; sociala nätverk; community; sociala medier; Internetmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Sociala nätverk, eller så kallade communityn är ett fenomen som fått större betydelse idag och snabbt spridit sig runt om i världen. Communityn Facebook har blivit känd för att den samlar många användare och har en god målgruppskännedom, vilket gör Facebook till en attraktiv marknadsföringsplats som har uppmärksammats av en rad olika företag och organisationer. LÄS MER