Sökning: "faktura kostnad"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden faktura kostnad.

  1. 1. Automatic reading and interpretation of paper invoices : ADC invoice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Carl Boström; Johan Herelius; Mathias Hugosson; Sergej Maleev; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Manually typing long numbers on paper invoices is tedious and timeconsuming work. The task of typing all the fields of an invoice into a text editor was given to two subjects working with bookkeeping, and the average time consumed was measured to be five minutes. LÄS MER

  2. 2. Webbutveckling : Säkerhet och prestanda

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Dennis Löfgren; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här rapporten visar olika säkerhetsrisker som finns för en webbapplikation och mer detaljerat beskriver hur och vad SQL injection-attacker används för samt hur dessa attacker kan förhindras. Utöver säkerheten undersöks olika metoder för prestandaförbättringar. LÄS MER

  3. 3. Geodatasamverkan - nyttan för en kommun att delta

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för geografi och turism

    Författare :Johan Törebrand; Ulf Thilén; [2012]
    Nyckelord :GIS; Geodatasamverkan; Enkät; Geodata;

    Sammanfattning : The Swedish model for developing the national infrastructure is based on increasing the cooperation between municipalities, government and businesses. The method to establish the infrastructure in Sweden is the geodatastrategin. The effort to implement the geodatastrategin has resulted in an interaction model, Geodatasamverkan. LÄS MER

  4. 4. Kundvärdering av tjänster på Göteborg Energi AB

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Nordlund; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt vanligare att betrakta företag som en värdekedja bestående av olika aktiviteter, var och en med syftet att skapa värde för företagets kunder. Det värde som kunden erhåller i slutet av värdekedjan –kundvärdet, är summan av det värde som de ingående aktiviteterna skapat med avdrag för den motprestation kunden har gjort för att erhålla produkten eller tjänsten. LÄS MER