Sökning: "game media"

Visar resultat 1 - 5 av 370 uppsatser innehållade orden game media.

  1. 1. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Ackre; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fotboll; Instagram; Supportrar; Fans; Kommentarer; Affekt;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER

  2. 2. Conjunction of the spheres. The struggle for hegemony in the English language online reception of Netflix adaption: The Witcher.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sarah R. Kern; [2024-02-06]
    Nyckelord :Production reception; Hegemony; Discourse; Transmedia; Witcher; Fantasy; Polish Fantasy; Media literacy; Convergence culture; Fan-studies; Participation culture; Technical communication; Digital Role-Playing Games; Civic imagination; Netnography; ;

    Sammanfattning : This essay uses the concepts of convergence culture, transmedia and hegemony, to understand the struggles within the English language reception to Netflix Tv production “The Witcher.” In order to help the reader, the essay presents the background to the larger Witcher franchise, as well as standard debates and issues within the fantasy genre, the role-playing-game genre and convergence culture. LÄS MER

  3. 3. What new practices emerged following VAR in football among spectators, and how do these practices relate to potential value co-creation and co-destruction?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Salih Tilki; Kanti Das Mrinmoya; [2023-07-03]
    Nyckelord :video assistant referee; practice theory; consumption practices; emotional practices; value co-creation; value co-destruction; interactive value formation;

    Sammanfattning : Technological tools are widely used in all industries. In football, Video Assistant Referee (VAR) has been implemented and is becoming more common in nearly all domestic leagues and international organizations. Previous research has shown how VAR affected the game objectively, as well as people's perspectives toward this new technology. LÄS MER

  4. 4. Datorspelares informationsintag : Den yttre och inre informationens påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Beatrix Dahlman; Sebastian Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Cognitive authority; Gaming communities; Information literacy; Information practices; Information seeking; Metagame; Video games; Video gaming; Datorspel; Datorspelande; Informationspraktiker; Informationssökning; Kognitiv auktoritet; Källkritik; Metagame; Spelgemenskaper;

    Sammanfattning : Video games are common hobbies today, and as such they have been studied withinthe field of LIS. However, video gaming is a wide subject, and therefore there still exists areas that have not yet been properly researched. LÄS MER

  5. 5. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER