Sökning: "geometri i vardagen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden geometri i vardagen.
1. Utvärdering av en matematiksatsning inom geometri i förskolan En studie på en förskoleavdelning i en kommun
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att utvärdera en förskolas undervisning i matematik från 2012 till 2015, inom ämnesområdet geometri, i enlighet med en specifik matematikplattform som används i en kommun. Frågeställningar: Hur har matematikundervisningen i geometri utvecklats? Hur visar sig matematikimplementeringen i barnens dokumentation? Hur har matematikundervisningen utvecklats för barn i behov av särskilt stöd? Teori: Teori om utvärdering beskrivs och tillämpas i studien genom Programteori som använts av Lander och Giota, 2006, Pawson och Tiller, 2005 samt Vedung, 2009. LÄS MER
2. Geometri i vardagen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : .... LÄS MER
3. Varför ska det vara så krångligt? : Elevers och lärares upplevelser av svårigheter inom Matematik kurs A
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik; Institutionen för pedagogikSammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka vilka områden inom Matematik kurs A som eleverna upplever problematiska och att öka vår förståelse för vilka faktorer som skapar dessa svårigheter. Vi ville även utreda i vilken mån undervisande lärare är medvetna om vilka områden som eleverna tycker är svåra det vill säga om elevers och lärares syn på svårigheterna inom Matematik kurs A stämmer överens. LÄS MER
4. Varför ska det vara så krångligt? : Elevers och lärares upplevelser av svårigheter inom Matematik kurs A
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogikSammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka vilka områden inom Matematik kurs A som eleverna upplever problematiska och att öka vår förståelse för vilka faktorer som skapar dessa svårigheter. Vi ville även utreda i vilken mån undervisande lärare är medvetna om vilka områden som eleverna tycker är svåra det vill säga om elevers och lärares syn på svårigheterna inom Matematik kurs A stämmer överens. LÄS MER