Sökning: "geometri i vardagen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden geometri i vardagen.

  1. 1. Utvärdering av en matematiksatsning inom geometri i förskolan En studie på en förskoleavdelning i en kommun

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Marie Kjellsson; [2015-11-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att utvärdera en förskolas undervisning i matematik från 2012 till 2015, inom ämnesområdet geometri, i enlighet med en specifik matematikplattform som används i en kommun. Frågeställningar: Hur har matematikundervisningen i geometri utvecklats? Hur visar sig matematikimplementeringen i barnens dokumentation? Hur har matematikundervisningen utvecklats för barn i behov av särskilt stöd? Teori: Teori om utvärdering beskrivs och tillämpas i studien genom Programteori som använts av Lander och Giota, 2006, Pawson och Tiller, 2005 samt Vedung, 2009. LÄS MER

  2. 2. Geometri i vardagen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Anna-Karin Wiberg; Tord Johansson; [2012]
    Nyckelord :geometri vardag begrepp;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Varför ska det vara så krångligt? : Elevers och lärares upplevelser av svårigheter inom Matematik kurs A

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik; Institutionen för pedagogik

    Författare :David Göransson; Heléne Nilsson; [2008]
    Nyckelord :matematik kurs A; matematikområde; gymnasiet; upplevelse; elever; lärare; svårigheter; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka vilka områden inom Matematik kurs A som eleverna upplever problematiska och att öka vår förståelse för vilka faktorer som skapar dessa svårigheter. Vi ville även utreda i vilken mån undervisande lärare är medvetna om vilka områden som eleverna tycker är svåra det vill säga om elevers och lärares syn på svårigheterna inom Matematik kurs A stämmer överens. LÄS MER

  4. 4. Varför ska det vara så krångligt? : Elevers och lärares upplevelser av svårigheter inom Matematik kurs A

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik

    Författare :David Göransson; Heléne Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Matematik kurs A; Matematikområde; Gymnasiet; Upplevelse; Elever; Lärare; Svårigheter; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att undersöka vilka områden inom Matematik kurs A som eleverna upplever problematiska och att öka vår förståelse för vilka faktorer som skapar dessa svårigheter. Vi ville även utreda i vilken mån undervisande lärare är medvetna om vilka områden som eleverna tycker är svåra det vill säga om elevers och lärares syn på svårigheterna inom Matematik kurs A stämmer överens. LÄS MER