Sökning: "hemtex"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet hemtex.

  1. 11. Hållbarhetsredovisning, en studie om vad företag inom den privata sektorn har för motiv till att hållbarhetsredovisa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Attling Tove; Elnerud Jessica; [2014]
    Nyckelord :Sustainability reporting; GRI; CSR; reason; Hållbarhetsredovisning; GRI; CSR; motiv;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera vad företag inom den privata sektorn har för uttalade motiv till att hållbarhetsredovisa. Metod: I denna studie har den kvalitativa forskningsmetoden tillämpats. Vidare genomfördes semistrukturerade intervjuer med olika företag verkande inom olika branscher. LÄS MER

  2. 12. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Rebecca Wramdemark; Marie Eklund; [2013]
    Nyckelord :Omprofilering; varumärkesimage; varumärkesidentitet; integrerad marknadskommunikation; interaktion; uppfattning;

    Sammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER

  3. 13. Responsible sourcing and transparency in the home textile industry : the case of cotton

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Catarina Holmsten-Carrizo; [2013]
    Nyckelord :code of conduct; corporate social responsibility; CSR; ethical sourcing; multi-stakeholder initiative; procurement; SSCM; standard; supply chain; value chain ;

    Sammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, has become increasingly important in a globalised world where the responsibilities of companies and governments are somewhat blurry. The textile industry is an industry where long supply chains and raw material production in developing countries are factors adding to the complexity and difficulties of solving ethical issues. LÄS MER

  4. 14. Styrelsesammansättningar : En analys utifrån bolagskodens reglering

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Karin Hjärner; Anna-Lotta Lavin; [2011]
    Nyckelord :Board constitution; the Code; diversity; group-dynamics; gender distribution; Styrelsesammansättning; Koden; mångfald; gruppdynamik; könsfördelning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Föreskriften den svenska koden för bolagsstyrning (Koden) började år 2005 gälla för svenska börsnoterade bolag med förutsättningen ”följ eller förklara”. Syftet med Koden är att se till att bolagen styrs på ett sådant sätt att de uppfyller ägarnas krav på avkastning på det investerade kapitalet, god bolagsstyrning. LÄS MER

  5. 15. Framgångsdrivet arv : En studie i hur ompositionering påverkar varumärkets identitet och image

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EVELINA KARLSSON; SARAH FREDRIKSSON; [2011]
    Nyckelord :ompositionering; repositionering; repositioning; brand identity; brand image; varumärkesidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Ett varumärke är en stor del av företagsstrategin för ett framgångsrikt företag och det är viktigt att skydda och bevara sitt varumärke. För att skapa och utveckla ett varumärke krävs en tydlig varumärkesstrategi, där den viktigaste delen är varumärkesidentiteten som är riktlinje för företagets arbete med varumärket. LÄS MER