Sökning: "innovation cultures"

Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden innovation cultures.

  1. 6. Hur kan HR-personal stöttamedarbetares innovationskraft? : En kvalitativ studie om yttre- och inre motivation samt organisationskulturens förutsättningar för innovativtarbetsbeteende

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Emma Pizarro Munoz; Sofia Gleistedt; [2022]
    Nyckelord :self-determination theory; competing values framework; innovative business cultures; work motivation; personalvetenskap; företagskultur; organisationskultur; arbetsmotivation; självbestämmandeteorin; motivation; innovativa företagskulturer; konkurrerande värden;

    Sammanfattning : HR-avdelningars roll är att tillgodose medarbetarnas, chefers och organisationens behov och utveckla de mänskliga- och organisatoriska resurserna. Det verkar vara vanligt att tro att de ekonomiska resurserna är viktigast för en organisations överlevnad, men medarbetares prestationer kan direkt påverka organisationers konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 7. The Power of a Sports Consumer’s Perception of Sponsoring Brands : A Study of Sports Fans’ Behavior Towards Sponsorships

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Cecilia Hansson; Hilda Jonasson; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; consumer behavior; perception; market segmentation; brand equity; Sponsring; sport; konsumentbeteende; uppfattning; marknadssegmentering; brand equity;

    Sammanfattning : Den internationella marknaden inom sport har de senaste åren vuxit kraftigt. Det har bidragit till att supportrar finns i olika delar av världen med en personlig bakgrund som skiljer sig från person till person, vilket påverkar deras uppfattning. LÄS MER

  3. 8. A Bite of Odd : Innovation for exchange cultural values of Chinese offal

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Yuchen Ruan; [2022]
    Nyckelord :Cultural values; offal; food; Cultural stereotype; Cross-cultural communication; Awareness; Event and experience design;

    Sammanfattning : Cultures are constantly interacting in the globalized world, and concerns of misunderstanding and prejudice against different cultural values have surfaced. People's perceptions of food are influenced by their cultural values. Offal is undoubtedly controversial in different cultures, they are viewed with distrust, disgust, or enjoyment. LÄS MER

  4. 9. Integrating Cultural Elements Into a Home : How to make product development adaptable

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Amanda Lenko; [2022]
    Nyckelord :Cultural Values; Product Development Adaptability; Customisation; Globalisation;

    Sammanfattning : This thesis report has been written for the Innovation in Business, Engineering, and Design master’s program (specialization in design) at Linnaeus University in Växjö, Sweden, in collaboration with IKEA, a furniture company in Älmhult, Sweden.  This report is about finding form for customization to contribute to adapting cultures into product development. LÄS MER

  5. 10. A comparative study on Innovation management processes in the context of developing and developed countries

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Nishat Jahan Islam; Mohammad Shafiul Basar; [2022]
    Nyckelord :Innovation management; Innovation management in developing and developed countries; Innovation in different cultures; Manage innovation; SPOTS model.;

    Sammanfattning : Aim: Innovation gets to be the pivotal factor for surviving and sustaining a business in the long term. The scenario of innovation management could be performed in a very particular way among developed, developing, and under-developed countries. LÄS MER