Sökning: "innovativa företagskulturer"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden innovativa företagskulturer.

  1. 1. Hur kan HR-personal stöttamedarbetares innovationskraft? : En kvalitativ studie om yttre- och inre motivation samt organisationskulturens förutsättningar för innovativtarbetsbeteende

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Emma Pizarro Munoz; Sofia Gleistedt; [2022]
    Nyckelord :self-determination theory; competing values framework; innovative business cultures; work motivation; personalvetenskap; företagskultur; organisationskultur; arbetsmotivation; självbestämmandeteorin; motivation; innovativa företagskulturer; konkurrerande värden;

    Sammanfattning : HR-avdelningars roll är att tillgodose medarbetarnas, chefers och organisationens behov och utveckla de mänskliga- och organisatoriska resurserna. Det verkar vara vanligt att tro att de ekonomiska resurserna är viktigast för en organisations överlevnad, men medarbetares prestationer kan direkt påverka organisationers konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. Kontinuerlig förbättring av kunskaps- och erfarenhetsdelning i växande konsultorganisationer : En studie genomförd på en konsultorganisation inom samhällsbyggnadsbranschen

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Teresa Villegas; Meliina Lara Matikainen; [2021]
    Nyckelord :Knowledge sharing; knowledge management; experience sharing; experience feedback; knowledge; Kunskapsdelning; kunskapshantering; erfarenhetsdelning; erfarenhetsåterföring; kunskap;

    Sammanfattning : Kunskap- och erfarenhetsdelning är ett brett och viktigt koncept för företagens ekonomiska tillväxt och konkurrenskraft. För konsultfirmor är det av extra vikt då deras kärnverksamhet grundar sig i att sälja kunskap i form av tjänster, men där problematiken är att de projektledande konsulterna kan uppleva att hjulet kontinuerligt återuppfinns i projekten. LÄS MER

  3. 3. Konsten att inte säga emot sig själv: överensstämmelse mellan profil & identitet på Framfab

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hillevi Ahlén; [2001]
    Nyckelord :Framfab; värderingar; företagskulturer; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : SYFTE: - Hur ser den bild av företaget ut som Framfab vill förmedla? (profilen) - Hur ser de anställdas "verkliga bild" av företaget ut? (identiteten) - Hur är överensstämmelsen mellan profil och identitet? METOD: Profilen undersöks genom dokumentanalys av vad man medvetet har valt att kommunicera i officiella profildokument, internt informationsmaterial och dylikt. Denna del påvisar vilka värderingar man från ledningshåll vill kommunicera till interna och externa publiker. LÄS MER