Sökning: "inspelning"
Visar resultat 11 - 15 av 218 uppsatser innehållade ordet inspelning.
11. The role of gap junctions in coordination of intercellular Ca2+ signaling
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikSammanfattning : Calcium ions are one of the most versatile signalling molecules. They are essential tothe proper functioning of various cellular processes in many different types of cells.The calcium signals have been studied in the past using ratiometric dyes like Fura-2. LÄS MER
12. Barns perspektiv på regler och inflytande i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med studien är att få barns perspektiv på reglerna och inflytande i förskolan. Med utgångspunkt från en tidigare observation under ett mellanmål, där barnen på olika sätt förhöll sig till reglerna som finns under ett mellanmål. LÄS MER
13. Omsorgens betydelse i förskolan : Introduktion, trygghet och utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Inledning Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi fått ta del av, samt insett, att tryggheten påverkar barnen enormt mycket. Tryggheten till pedagogerna och sina kamrater utgör stor del av hur barnen vågar och tar till sig den utbildning som förskolan erbjuder. LÄS MER
14. Miljöberättande : En studie av spelmiljöer ur ett musikaliskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Miljöberättande kommer ursprungligen från nöjesparksindustrin men har på senare tid utforskats om inom spelbranschen. Forskningen i denna studie besvarar följande frågeställning: Hur uppfattar spelaren “environmental storytelling” beroende på användningen av stems i spelmusik för “survival horror” genren? Denna undersökning utfördes via direktobservation samt enkätfrågor med fokus på kvalitativ metod. LÄS MER
15. Vygotskij i det slutna rummet : En kulturhistorisk analys av lärares reflektioner kring enskild instrumentundervisning på gymnasial nivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Detta självständiga arbete tar sin utgångspunkt i en undran över hur lärare tillvaratar elevers möjliga utveckling inom den enskilda instrumentundervisningen. Syftet är att bidra med mer kunskap om hur lärare reflekterar kring elevers möjliga utveckling utifrån två forskningsfrågor: Hur beskriver lärare mötet mellan lärare och elev för att tillvarata elevens möjlighet att utvecklas inom den enskilda instrumentundervisningen? Vad karaktäriserar lärares utsagor om elevers möjliga utveckling inom den enskilda instrumentundervisningen? För att besvara forskningsfrågorna har material i form av tre intervjuer med musiklärare samlats in. LÄS MER