Sökning: "intressebaserade annonser"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden intressebaserade annonser.

  1. 1. Intressebaserad annonsering - hot eller möjlighet? : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning om "online behavioural adverting"(OBA) på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lina Mekidiche; Sandra Movafagh; [2018]
    Nyckelord :Online Behavioural Advertising; individually targeted advertisements; consumer behaviour; privacy concern; Facebook; knowledge; Online Behavioural Advertising; intressebaserade annonser; konsumentbeteende; personlig integritet; Facebook; kunskap; individanpassade annonser;

    Sammanfattning : I samband med att människor idag är uppkopplade på internet i en större utsträckning har det bidragit till att allt fler människor har anslutit sig till sociala medier, varav Facebook är det största sociala nätverket. Detta har i sin tur resulterat i att företag ökar sina investeringar i Facebook och behövt ändra sin marknadsföringsverksamhet genom att de intressebaserar annonser utifrån konsumenters online-aktiviteter. LÄS MER

  2. 2. ”Stöd innehållsskaparna på internet” - En studie om användarnas attityder kring Flattr Plus och kunskaper om intressebaserade annonser

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kevin Ngo; [2017]
    Nyckelord :Flattr Plus; innehållsskapare; attityder; annonser; annonsblockering; kunskaper; intressebaserade annonser; kakor;

    Sammanfattning : Denna studie presenterar skånska internetanvändares attityder till webbtjänsten Flattr Plus samt deras kunskaper om intressebaserade annonser. I denna studie deltog folk i åldersgruppen 21-46+ år. LÄS MER