Sökning: "intressebaserade annonser"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden intressebaserade annonser.
1. Intressebaserad annonsering - hot eller möjlighet? : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning om "online behavioural adverting"(OBA) på Facebook
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I samband med att människor idag är uppkopplade på internet i en större utsträckning har det bidragit till att allt fler människor har anslutit sig till sociala medier, varav Facebook är det största sociala nätverket. Detta har i sin tur resulterat i att företag ökar sina investeringar i Facebook och behövt ändra sin marknadsföringsverksamhet genom att de intressebaserar annonser utifrån konsumenters online-aktiviteter. LÄS MER
2. ”Stöd innehållsskaparna på internet” - En studie om användarnas attityder kring Flattr Plus och kunskaper om intressebaserade annonser
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie presenterar skånska internetanvändares attityder till webbtjänsten Flattr Plus samt deras kunskaper om intressebaserade annonser. I denna studie deltog folk i åldersgruppen 21-46+ år. LÄS MER