Sökning: "jag tycker att det har varit kul"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden jag tycker att det har varit kul.

  1. 1. “Jag valde inte rollen som föräldratränare, utan jag valde rollen som tränare” : Föräldratränares erfarenheter och upplevelser av rollen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Linnea Dahlberg; Hilda Törner; [2021]
    Nyckelord :Föräldratränare; upplevelser och erfarenheter; ledarskap; barnidrott;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att undersöka föräldratränares erfarenheter och upplevelser kring att vara tränare inom lagidrott där ens eget barn är aktivt deltagande i laget. Fokuset låg på drivkraften hos föräldratränarna, de upplevda för och nackdelar som finns, situationer som kan uppstå, de anpassade ledarskapet och utbildningserfarenheter. LÄS MER

  2. 2. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER

  3. 3. “Jag lär mig om jag tycker att det är kul…” : En kvalitativ studie om elevers upplevelser av synligt och osynligt lärande i den styrda respektive fria leken på fritidshemmet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Julia Edström; Anna Sjöqvist; [2018]
    Nyckelord :Lek; synligt lärande; osynligt lärande; fritidshem; fri lek; styrd lek;

    Sammanfattning : Detta arbete behandlar upplevelsen av vad den fria respektive styrda leken lär elever på fritidshemmet utifrån elevernas eget perspektiv. Syftet med denna studie var att synliggöra elevers upplevelser av synligt och osynligt lärande i den fria och styrda leken på fritidshemmet. LÄS MER

  4. 4. Estetikens betydelse för barns lärande i förskolan : Förskollärares arbete med estetik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Emmy Björfeldt; [2017]
    Nyckelord :Aesthetics; aesthetic expression; preschool teacher; socio-cultural perspective.; Estetik; estetiska uttryckssätt; förskollärare; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : The aim of the study is to examine how preschool teacher looks at aesthetics and how they are using the aesthetics of everyday activities. As a method I have used a qualitative interview form, and I interviewed four preschool teachers. LÄS MER

  5. 5. "Nuförtiden tycker jag dans är otroligt kul" : En kvalitativ studie om manliga idrottslärarstudenters smak för dans

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Vera Alfredsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine male teacher students in PE and their taste for dance and movement to music and dance education and what might affect this taste. The aim is concretized into four questions: What earlier experience does the male teacher students in PE have from dance and movement to music? What's their view on GIH's education in dance and movement to music? How do they experience their own competence in dance and movement to music? Which other factors might influence the informants' habitus and taste for dance? Method To be able to answer my aim and my questions I have used a qualitative method with semistructured interviews based on a fixed interview pattern. LÄS MER