Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 16 - 20 av 1435 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 16. DEN OVILLIGE LÄSAREN En studie om genus och pojkars brist på läsning ur ett förlagsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Boethius; Emilia Hjertman; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACTExamensarbete: 15 hpTitel: Den ovillige läsaren – En studie om genus och pojkars brist på läsning ur ett förlagsperspektiv.Författare: Jakob Boëthius, Emilia HjertmanKurs: MK 1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin: Vårterminen 2017Handledare: Nicklas HåkanssonKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 51Antal ord: 19 942Syfte: Att undersöka hur ett antal svenska förlag hanterar konflikten mellan pojkars brist på läsning och att pojkars läsmönster riskerar att stärka könsstereotyper. LÄS MER

  2. 17. ÄVEN OM DET INTE ÄR SANT SÅ ÄR DET EN BRA HISTORIA En studie om storytelling inom den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anders Johansson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete: 15 hpProgram och/eller kurs: Examinationsarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: Vt 2017Handledare: Orla VigsøKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 38Antal ord: 14 980Nyckelord:Storytelling, strategisk kommunikation, marknadsföring,differentiering, retorik, myter, modebranschenSyfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur olika företag inom den svenskamodebranschen använder sig av och ser på fenomenet storytelling.Teori: Storytelling som strategisk kommunikation, retorikens grund, storytellingensperspektiv, differentiering samt myterMetod: Kvalitativa respondentintervjuerMaterial: Tre respondenter från tre olika företag inom den svenska modebranschenResultat: Det övergripande resultatet visar att respondenterna framför allt använder sinstorytelling för extern påverkan. LÄS MER

  3. 18. PRATA POLITIK PÅ FACEBOOK En kvantitativ innehållsanalys av svenska politiska partiers användning av Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Hagbranth; Mikael Hermansson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Medie- och kommunikationsvetenskap – PR, opinionsbildning och omvärldNivå:GrundnivåTermin/år:VT 2017Handledare:Nicklas HåkanssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:57Antal ord:15 505Nyckelord:Politik, Sociala medier, Facebook, Tvåvägskommunikation, Politisk kommunikation, Politics, Social media, Political Public Relations, Kommunikationsfunktioner, FramingSyfte:Denna rapport ämnar undersöka hur svenska riksdagspartier kommunicerar med befolkningen på Facebook mellan åren 2012–2016. De två ämnen som ligger till grund för undersökningen är sjukvård och utbildning. LÄS MER

  4. 19. DEN MODERNA REKLAMUNDVIKAREN En kvalitativ studie om användare av annonsblockerare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Carl Thorén; Oscar Wiktkorsson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractUppsats/Examensarbete:15 hpProgram och/eller kurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskapNivå:GrundnivåTermin/år:Vårterminen 2017Handledare:Gustav PerssonKursansvarig:Malin SveningssonSidantal:39 sidor. Exklusive bilagorAntal ord:16033Nyckelord:Reklamundvikande, reklamattityder, annonsblockerare, adblocker, banner blindness, reactance theory, mobile-ads, desktop ads, personalized ads, riktad reklam, retargeting, personlig intergritetSyfte:Att undersöka hur användare av annonsblockerare tänker kring sin användningTeori:Reactance theory, Technology acceptance model, forskning om reklamundvikandeMetod:KvalitativMaterial:Tio individuella samtalsintervjuerResultat:Huvudorsaken till att installera en annonsblockerare är att man inte vill vänta på innehåll på internet. LÄS MER

  5. 20. #ÄRGRÄNSENNÅDD? En kvalitativ studie om smygreklam i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Madeleine Berggren; Sara Petrovic; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractExamensarbete: 15 hpKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskapNivå: GrundnivåTermin/år: VT17Handledare: Marie GrusellKursansvarig: Malin SveningssonSidantal: 42 sidorAntal ord: 16 681 ordNyckelord:Sociala medier, reklam, smygreklam, marknadsföringslagen.Syfte: Studien syftar till att få en djupare förståelse för mottagarnas syn och uppfattningkring smygreklamen som finns i sociala medier. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kommunikation teori.

Din email-adress: