Sökning: "kommunikation teori"

Visar resultat 11 - 15 av 1585 uppsatser innehållade orden kommunikation teori.

  1. 11. ÄR REKLAMEN VÄRT DET? - En kvalitativ studie av ungdomars inställning till riktad reklam och hanteringen av deras privata information på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Oscar Christiansson; Otis Ingelstam; [2018-09-12]
    Nyckelord :Facebook; Riktad reklam; Privat information; Integritet;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med studien är att undersöka ungas inställning till riktad reklam på Facebook.Teori:Studiens teoretiska ramverk består av tidigare forskning och teorier om riktad reklam samt integritet. LÄS MER

  2. 12. ATT SKAPA SKULD OCH MEDLIDANDE FÖR ATT ÖKA DONATIONER - En kvalitativ textanalys av två välgörenhetsorganisationers arbete med storytelling i sina kampanjfilmer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Andersson; Ebba Persson; [2018-09-12]
    Nyckelord :Storytelling; reklam; välgörenhetsorganisationer; marknadisering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att ge en fördjupad förståelse för hur storytelling används somkommunikativt grepp bland välgörenhetsorganisationer.Teori: Studiens teoretiska ramverk utgörs av narrativ teori, tillsammans medteori om retorik och semiotik.Metod: Kvalitativ textanalys. LÄS MER

  3. 13. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställdpå SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet ärbaserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivareför uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på:varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessastannar kvar. LÄS MER

  4. 14. ”DET ÄR LITE TABU…” - En kvalitativ analys kring aspekten att interagera med främlingar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Franzén; [2018-09-12]
    Nyckelord :Interpersonell kommunikation; muntlig kommunikation; främling; meningsskapande; normer; självuppfyllande profetior.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att i en svensk stadskontext få en djupare förståelse för agerandetoch idéerna kring situationer att interagera med främlingar.Teori: Teorierna pluralistic ignorance och thomasteoremet används, men även teori sombehandlar situation- och platsbaserad kommunikation för att skapa en bredarekartläggning och djupare förståelse. LÄS MER

  5. 15. ETT NÄTVERK AV KRISER? En studie om hur MSB skapade nätverk för krishantering under flyktingmottagandet 2015

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Carina Maiweg; [2018-06-14]
    Nyckelord :Nätverk; Samordning; Kris; Krishantering; ANT;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien har varit att kritiskt studera och reflektera kring en central aktörs agerande i arbetet med skapandet av nätverk i kriser. För att uppfylla detta syfte studerade jag MSB:s agerande och hur de försökte samordna och skapa ett nätverk av involverade svenska myndigheter under flyktingkrisen 2015. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet kommunikation teori.

Din email-adress: