Sökning: "kommunikationsplan"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade ordet kommunikationsplan.

  1. 16. Employee´s perspective towards organisational change : Evidence in Mekano Company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :André Jönsson; [2018]
    Nyckelord :CRM; Organisational change; Employee commitment; CRM implementation; SME; CRM; Organisationsförändring; Anställdas engagemang; CRM implementering; SME;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research project is to examine the employees´ perspective on the subject of a CRM implementation in SMEs. Methodology: A 5-point Likert scale questionnaire was used to collect 51 employee responses. All the questions were derived from previous existing literature. LÄS MER

  2. 17. Alla vägar leder till samma kommunikationsplan : - En kandidatuppsats om den strategiska kommunikationsplanen i offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Eva Eriksson; Madeleine Jenderman; [2017]
    Nyckelord :institutionalisering; kommunikationsplan; offentlig sektor; strategisk kommunikation; normer.;

    Sammanfattning : Problem och syfte:
Syftet med studien är att undersöka om normer och förväntningar för hur en kommunikationsplan bör vara uppbyggd, i både begrepp och struktur, förekommer i svenska kommuners övergripande kommunikationsdokument. Det här syftet finns för att urskilja huruvida institutionalisering förekommer i kommunernas material, eller om kommuners olika förutsättningar skapar olika situationsanpassade kommunikationsplaner. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhetsarbete och kommunikation : En studie av AB Bollnäs Bostäders verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Ia Guttenkunst; [2017]
    Nyckelord :sustainability work; communication; sustainability categories; ISO 26000; four didactic questions for who-why-what-how; communication scheme; property company.; hållbarhetsarbete; kommunikation; hållbarhetskategorier; ISO 26000; fyra didaktiska frågor för vem-varför-vad-hur; kommunikationsplan; fastighetsbolag.;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att synliggöra AB Bollnäs Bostäders hållbarhetsarbete utifrån 18 framtagna hållbarhetskategorier fördelade på de ekologiska, sociala och ekonomiska hållbarhetsaspekterna. De ekologiska och sociala hållbarhetskategorierna är tagna från ISO26000, en standard som beskriver företags samhällsansvar, och de ekonomiska hållbarhetskategorierna är framtagna med utgångspunkt i tidigare forskning och dokument gällande hållbarhetsaspekter i fastighetsbranschen. LÄS MER

  4. 19. Kommunikation för acceptans av kretsloppsanpassade avloppssystem : En fallstudie på omvandlingsområdet Munga

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Katja Norlin; Isabelle Wahlund; [2017]
    Nyckelord :Acceptance; Black water; Communication; Learning; Nutrient recycling; Transition area; Acceptans; Klosettvatten; Kommunikation; Kretsloppsanpassning; Lärande; Omvandlingsområde; Återföring;

    Sammanfattning : Ett stort antal bristfälliga avlopp i Sverige bidrar till övergödningsproblematiken och behöver åtgärdas, ett särskilt problem i omvandlingsområden. Om kretsloppsanpassade avlopps-system implementeras när dessa åtgärdas utnyttjas avfallet som en resurs och näringsämnena återförs till jordbruksmark. LÄS MER

  5. 20. KOMMUNICERA FÖR ATT ÖVERLEVA – En kvantitativ studie om gymnasieskolors kommunikation i syfte att rekrytera elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Tverelv; Johan Törnroth; [2016-09-08]
    Nyckelord :kommunikation; Strategisk kommunikation; gymnasiemarknad; gymnasiemarknadsföring; målgrupp; kanal; budskap;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Examinator: Mathias Färdigh Sidantal: 65 (inklusive referenser och bilagor) Antal ord: 19 501 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur gymnasieskolor i Sverige kommunicerar i syfte att rekrytera elever. Teori: Strategisk kommunikation (inklusive teorier om målgrupp, budskap och kanal) Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Enkätsvar från 289 gymnasieskolor i Sverige Resultat: Med strategisk kommunikation som teoretisk ram redovisas hur de undersökta svenska gymnasieskolorna arbetar med målgrupper samt vilka budskap och kanaler de använder. LÄS MER