Sökning: "kommunikativ identitet"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden kommunikativ identitet.
6. Vilka är de egentligen? : En samtalsanalytisk studie om identiteter i Fredagspodden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Intresset för podcasts har ökat stort de senaste åren och antalet podcasts ökar ständigt. Teknikens utveckling gör det allt lättare att ladda ned och prenumerera på olika program för att kunna lyssna på dem var man än befinner sig. LÄS MER
7. Att förstärka upplevelsen av en plats - en kommunikativ undersökning om hur olika användare upplever Borgholms stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Borgholms stad fyller 200 år, år 2016. Detta önskas uppmärksammas genom ett identitetsförstärkande projekt där denna studie ligger som grund för fortsatt arbete. LÄS MER
8. Función del castellano como lengua materna en la formación del bilingüismo de hispanohablantes en Suecia
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : El objetivo de este trabajo es averiguar la función que cumple la enseñanza del castellano como lengua materna en la formación del bilingüismo de hispanohablantes en Suecia. La hipótesis es que con la influencia positiva que la lengua materna ofrece, la proyección de ella, hace que exista el interés por más tiempo de enseñanza de idioma materno. LÄS MER
9. När den Andre behöver hjälp - om makt, etik och koloniala spår i volontärturismen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : This is a study of the growing phenomenon volunteer tourism, defined as Westerners traveling to countries in the ”third world”, mainly through commercial agencies, with the purpose of ”helping out” in social and environmental projects. The purpose is to examine how the volunteer travel as a social practice produces discursive meaning, identities and subject positions. LÄS MER
10. Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam : en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Title: Brand evolving in identity shaping TV commercial – a quantitative study of Gevalias commercial movies over time. (Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam – en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid) Number of pages: 35 Author: Julia Garellick Lindborg Tutor: Anne-Marie Morhed Course: Media and Communications studies C Period: Autumn of 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose: The purpose of the study has been to investigate in what ways the concept of success is constructed in Gevalia’s TV commercials with the theme “unexpected visit”. LÄS MER