Sökning: "konsumentsegment"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet konsumentsegment.
1. Corporate social responsibility communication : a case study of Oatly
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The concept of corporate social responsibility (CSR) offers a solution for businesses to identify their roles in society in order to maintain corporate legitimacy in cooperation with the communities they exist. Even though companies started to work with CSR as part of their business, CSR communication remained overlooked, and the literature is scattered around various disciplines. LÄS MER
2. Framtida möjligheter på den växtbaserade mejerimarknaden
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund Att hela 90 procent av den svenska befolkningen konsumerar mejeriprodukter varje dag visar på hur starkt integrerad denna typ av produkt är i den svenska kulturen. Mejeridisken har dock förändrats mycket under de senaste åren och antalet produktvarianter på marknaden har ökat drastiskt. LÄS MER
3. GRÖN MARKNADSFÖRING –KONKURRENSFÖRDELAR VID ARBETE MED GRÖNA PRODUKTER OCH GRÖN MARKNADSFÖRING : En studie ur företagets perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : The purpose of this study is to examine how textile companies are using "green arguments" in their marketing strategy and how these arguments affect the competitiveness on the market for each of the six companies.The survey that was conducted is based on qualitative interviews with managers responsible for environmental issues in the field of marketing. LÄS MER
4. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER