Sökning: "kunder intresse"
Visar resultat 1 - 5 av 404 uppsatser innehållade orden kunder intresse.
1. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER
2. Reducing corporatescope 1 emissions on a voluntarily basiswith a focus on European biomethane and hydrogen markets
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This research project represents a collaborative effort between E&C Consultants, an international energy procurement consultancy, and aims to address the increasing demand for guidance on scope 1 emissions reduction strategies expressed by their clients. From a procurement perspective, companies are actively seeking alternative commodities, such as biomethane or hydrogen, to substitute their natural gas consumption. LÄS MER
3. Double Machine Learning for Insurance Price Optimization
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis examines how recent advances in debaised machine learning can be used for estimating price elasticities of demand within the automotive insurance field. Traditional methods such as generalized linear model (GLM) to estimate demand has no way of ensuring there are no biases in the underlying data selection, especially when the confounding variables are many. LÄS MER
4. Att vara och verka på en plats : en studie om små livsmedelsföretagare i Falköpings kommun
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I denna uppsats undersöks små livsmedelsföretagare på landsbygden och deras relation till plats och nätverk. Studien utgörs av fyra kvalitativa intervjuer med små livsmedelsföretagare i Falköpings kommun. LÄS MER
5. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER