Sökning: "kvalitativ fallstudie metod chef"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden kvalitativ fallstudie metod chef.

  1. 11. The Role of the Manager in an Agile Organization : A Case Study at Scania AB

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Andy Hanna; Ninos Bethzazi; [2018]
    Nyckelord :Agile manager; Agile leadership; Manager role; Managerial work activities; Managerial challenges; Agile methods; Agil chef; Agilt ledarskap; Chefsrollen; Chefens arbetsuppgifter; Chefsutmaningar; Agila metoder;

    Sammanfattning : As the world of business changes at a pace higher than ever before, there is an increased need for organizations to rapidly adapt and respond to these internal and external changes, whether they are technological, political, social or environmental. In management, agility is a term frequently used today in response to this new business environment, which often includes the use of agile methodologies for product development. LÄS MER

  2. 12. Nyckeln till värdeskapande nätverk - En kvalitativ studie om chefsarbete och nätverksrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Nordahl; Ebba Isacsson; Ulf Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :Chefsarbete; chefsaktiviteter; nätverkande; relationer; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Nyckeln till värdeskapande nätverk - En kvalitativ studie om chefsarbete och nätverksrelationer Seminariedatum: 2018-01-12 Ämne/Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ulf Gustavsson, Ebba Isacsson & Elin Nordahl Handledare: Stefan Sveningsson Nyckelord: Chefsarbete, chefsaktiviteter, nätverkande, relationer, värdeskapande, Syfte: Syftet med studien är att undersöka och nyansera vad en chefs nätverksrelationer innehåller som skapar värde i chefsarbetet. Metod: För att besvara studiens frågeställning har en kvalitativ fallstudie genomförts med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 13. Medarbetarsamtal - Ett kafferep eller någonting nödvändigt? En fallstudie om uppfattningen av medarbetarsamtal i eventföretaget Got Event

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Näslund; Rebecka Pettersson; [2017-08-30]
    Nyckelord :medarbetarsamtal; kommunikation; isomorfism; hierarki; feedback;

    Sammanfattning : Medarbetarsamtal kan ses som en självklarhet i dagens organisationer och även som ett bra verktyg för att behålla och utveckla sin befintliga personal. Samtidigt sker det idag en ständig diskussion i organisationer kring dessa samtal. LÄS MER

  4. 14. Bland kulturvetare, småpåvar och heliga kor: En kvalitativ fallstudie om organisatoriska värderingars dynamik och tvetydighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Jansson; Jimmy Björklund; Adrian Schmidt; [2017]
    Nyckelord :Organisatoriska Värderingar; Organisationskultur; Kulturvetare; Tolkningsföreträde; Småpåvar; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Bland Kulturvetare, Småpåvar och Heliga kor: en Kvalitativ Fallstudie om Organisatoriska Värderingars Dynamik och Tvetydighet Seminariedatum: 2017-06-01 Ämne/kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Jimmy Björklund, Andreas Jansson och Adrian Schmidt Handledare: Devrim Göktepe-Hultén Nyckelord: Organisatoriska Värderingar, Organisationskultur, Kulturvetare, Tolkningsföreträde, Småpåvar Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla en fördjupad förståelse för organisatoriska värderingars dynamik. Metod: Studien baseras på en kvalitativ forskningsstrategi, med en metateoretisk utgångspunkt i ett interpretativistiskt och social-konstruktivistiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 15. SÄLJARENS MOTIVATION : En fallstudie av säljares upplevda motivation i förhållande till dess incitamentsprogram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Lars Lundqvist; Daria Kravets; [2017]
    Nyckelord :motivation; incitament; ekonomistyrning; säljare; provision;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Incitament är vedertaget inom försäljningsorganisationer och används för att motivera och styra medarbetares aktiviteter mot företagets mål. Problemet är att detta utgör ett komplext område, dels att forskningen är motstridig inom vilken typ av incitament som motiverar, dels komplexiteten inom motivationsområdets forskning som belyser stora individuella skillnader. LÄS MER