Sökning: "möten med barn"
Visar resultat 1 - 5 av 455 uppsatser innehållade orden möten med barn.
1. Ambulanspersonalens upplevelse av att vårda barn inom ambulanssjukvården
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Ambulanspersonalen behöver kunskap och kompetens att bemöta och bedöma alla patienter oavsett ålder, symtom, tillstånd och sjukdom. Barn är en liten patientgrupp inom ambulanssjukvården vilket leder till att ambulanspersonalen kan uppleva begränsningar och brist på viktig erfarenhet vid vårdande av barn. LÄS MER
2. LVU-kampanjens effekter och konsekvenser på socialsekreterares arbete : En kvalitativ studie om hur desinformationskampanjen påverkar svensk socialtjänst och handläggare som arbetar med barn och unga.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Ett problem svenska socialtjänsten står inför är att förtroendet från medborgarna minskar, desinformation delas i större utsträckning och år 2021 började LVU-kampanjen att spridas. Kampanjen hävdar att socialtjänsten omhändertar muslimska barn utan rättsligt stöd. LÄS MER
3. Betydelsen av tillitsfulla relationer mellan barn och pedagog i förskolan : En kvalitativ intervjustudie om betydelsen av tillitsfulla relationer i förskolan - för barns lärande och utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : I läroplanen för förskolan står det att förskollärare ska ansvara över att barnen får goda förutsättningar att bygga upp tillitsfulla relationer och känna sig trygga i gruppen (Skolverket,2018, s. 15). LÄS MER
4. Föräldrars upplevelser av möten med vården när de sökervård för sitt barn med CP-skada
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsaSammanfattning : Introduktion: Cerebral pares är en obotlig sjukdom som kan medföra en del begränsningar iett barns liv. Sjukdomens svårighetsgrad kan påverka familjen och barnets liv som kanmedföra utmaningar både i vardagen och i mötet med vården. LÄS MER
5. "Varför blir trollet arg?" : Förskollärares resonemang kring att stötta barns utveckling av kritiskt tänkande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Barn lever i ett informationssamhälle där de redan i tidig ålder behöver ta ställning till vad de möter i olika medier, något som kan vara nog så svårt även för vuxna. I detta arbete avhandlas barns utveckling av kritiskt tänkande. LÄS MER