Sökning: "marknadsföring chanel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden marknadsföring chanel.

  1. 1. Fula morötter - en ömsesidig vinst. En kvantitativ studie om hur företag, influencers och samhället kan gynnas av exponeringen av fula morötter på en blogg.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Evin Rosa Sürek; Chanel Forsström; [2017]
    Nyckelord :food-waste; blogg; disclaimer; ugly carrots; defective fruit and vegetables;

    Sammanfattning : Is the western world really cursed by the wasting sin? Or have we just taken the culture of consumerism too far? While hundreds of million people are starving, billions are used to an excess of food and thereby also daily waste of food. We even throw away the food that does not appeal us in appearance. LÄS MER

  2. 2. Brad Pitt, Chanels nya No.1 : - En undersökning av ambassadörens trovärdighet, attraktivitet, expertis och dess samband till annons- och varumärkesattityd för Chanel No. 5 

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonatan Havnevik Giske; Mattias Andersson; [2013]
    Nyckelord :marnadsföring; celebrity endorsement; kändisar i marknadsföring;

    Sammanfattning : Forskningen kring marknadsföring med kändisar har fokuserat på hur företag väljer den lämpligaste endorsern för just sitt varumärke och hur associationerna mellan produkten och kändisen spelar in på annonseffekter. Det har visats i flera studier att konsumenternas uppfattning av kändisen som person återspeglas i betraktarens annonsattityd och varumärkesattityd. LÄS MER

  3. 3. ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : -         Från ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Kerstin Ivarson; Diana Kuttner; [2009]
    Nyckelord :Media; mediebrus; kommunikationsverktyg; kommunikationskanal; uppseendeväckande; reklam; reklamfyllt; budskap;

    Sammanfattning : Abstract Title:                                    To attract costumers attention in a advertisingfilled community - From a company view   Authors:                              Kerstin Ivarson and Diana Kuttner   Advisor:                              Navid Ghannad.   Level:                                  Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009   Key words:                          Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message   Question:                             How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community?   Purpose:                              To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. LÄS MER