Sökning: "medarbetare inflytande"
Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser innehållade orden medarbetare inflytande.
1. Normer och lärande. : En studie av dynamiken mellan normer och medarbetares lärande på arbetsplatsen.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The purpose of this study is to increase understanding of the relationship between norms and employee learning in the workplace. The study is aimed at employees' work experiences from different perspectives, such as collaboration, communication, organization of work, and room for action, and thereby highlights the dynamics between norms and employee learning in the workplace. LÄS MER
2. Kan en arbetsplats både innehålla flexibilitet och mellanmänskliga relationer? : En deskriptiv diskursanalys om chefers och medarbetares skilda syn på kompetensutveckling och arbetslivshegemoni
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att skapa förståelse och på ett deskriptivt sätt beskriva chefernas inflytande över medarbetarnas kompetensutveckling. Metodvalet är en semistrukturerad intervjuform av chefer och medarbetare. Medarbetarna i studien är födda mellan åren 1999 och 2004. LÄS MER
3. “Det som chefen tycker är viktigt blir ju också viktigt för varje medarbetare” : Chefers uppfattning om organisatoriskt lärande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka chefers uppfattningar om organisatoriskt lärande. Detta görs genom en kvalitativ semistrukturerad intervjustudie, där urvalet består av sju chefer från tre organisationer från två olika branscher. LÄS MER
4. Etiskt ledarskap i offentlig förvaltning - En studie inom äldreomsorgen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att med en jämförande ansats undersöka hur chefer respektive medarbetare upplever att det appliceras ett etiskt ledarskap av chefer inom äldreomsorgen, i den valda kommunen. Samt att utröna hur chefer respektive medarbetare anser att etiskt ledarskap främjar verksamheten. LÄS MER
5. Förhoppningar och fallgropar med ett tillitsbaserat arbetssätt : En fallstudie inom en svensk kommun
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den offentliga sektorn har länge kännetecknats av styrning och kontroll, där de använt den affärsliknande styrmodellen New Public Management med syftet att öka effektiviteten. Modellen var kritiserad, som en variant tillsatte därför regeringen 2016 en Tillitsdelegation med syftet att implementera en mer tillitsbaserad styrning och ledning. LÄS MER