Sökning: "memory studies"

Visar resultat 1 - 5 av 483 uppsatser innehållade orden memory studies.

  1. 1. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  2. 2. Collaborative Learning in an Immersive Virtual Environment: The Effects of Context and Retrieval Practice

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Noelle Bender; [2024]
    Nyckelord :VR; collaborative Mapping; retrieval practice; contextual variation; desirable difficulty; ecological validity; Social Sciences;

    Sammanfattning : The accessibility of Virtual Reality (VR) enables the investigation of desirable difficulties originating from memory research with increased ecological validity. The two desirable difficulties include contextual variation and retrieval practice. LÄS MER

  3. 3. Türken sind als fremde Tiere in die Landschaft der anderen Tiere gekommen und Tiere haben Angst vor fremden Tieren : Eine dekoloniale Neuaushandlung: Wandelbare Identitäten in den postkolonialen Gedächtnisräumen von Emine Sevgi Özdamar

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Zoia Grüning; [2024]
    Nyckelord :Özdamar; Transnationale Literatur; Postmigration; Transkulturalität; Postcolonial Studies; Transmoderne; Hybridität; Alterität; wandelbare Identitäten;

    Sammanfattning : Die vorliegende Analyse des Sterne-Romans von Özdamar ist Hauptanliegen dieser Magisterarbeit im Fach Deutsch mit literaturwissenschaftlicher Einrichtung und die Betrachtung der Dynamik wandelbarer Identitäten in Bezug auf Individuen und Gesellschaft in postkolonialen und postmigrantischen Zusammenhängen, primäres Forschungsziel. In methodischer Anlehnung an postkoloniale Theorien und transnationaler Literaturforschung, fokussiert diese Analyse insbesondere auf die Forschungsbereiche Transnationalität, Hybridität und Alterität, betrachtet allerdings auch Lesarten multiperspektivischer und autosoziobiographischer Erinnerungen innerhalb kollektiver Gedächtnisräume. LÄS MER

  4. 4. The Complex Nature of Reading Comprehension for Upper Secondary Students with Autism in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Henrietta Edlund; Rebecka Larsson; [2024]
    Nyckelord :reading comprehension; inference generation; autism spectrum disorder; English as a foreign language; working memory; scaffolding;

    Sammanfattning : In order to provide equal education to students with autism spectrum disorder (ASD) in Swedish upper secondary English as a foreign language (EFL) classrooms, support must be provided that adapts to their strengths and needs regarding reading comprehension. Multiple studies show that many upper secondary students with ASD in Sweden do not meet the knowledge requirements for passing grades in English, and require support in reading comprehension. LÄS MER

  5. 5. Livet efter hjärtstopp: Personers upplevelser av att överleva ett hjärtstopp

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Simon Semb; Jonas Upsäll; [2024]
    Nyckelord :Cardiac arrest; patient experiences; survival.; Hjärtstopp; patientupplevelser; överlevnad.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Plötslig oväntat hjärtstopp står för 15–20% av dödsfallen i västvärlden. Att drabbas av ett hjärtstopp innebär ett akut tillstånd för personen och kräver omedelbara åtgärder. LÄS MER