Sökning: "Crusader Kings"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Crusader Kings.
1. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER
2. Natural Language Content Generation for Computer Games
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The demand for engaging and fresh game content is steadily increasing in the modern computer game industry. However, the manual process of game content creation is expensive and unscalable which has led to an increased use of Procedural Content Generation methods. LÄS MER
3. Simulated History as Life's Teacher : Investigating the potential for historical simulation games to nurture historical consciousness
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This paper explores the potential of historical simulation games to nurture historical consciousness. Merging the subject of history and game studies, the material analyzed is the digital game Crusader Kings 2 as well as player created narratives spawned from it. LÄS MER
4. Characters as Resources : How Players Relate to Characters in Crusader Kings II
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : In this study, an overview is presented regarding how the mechanics in a resource-based game, specifically Crusader Kings II (Paradox Development Studio 2012), might affect the player's connection to the characters in the game. The study introduces conventions prevalent in grand strategy games, roleplaying games as well as literature theory. LÄS MER
5. LÄRANDEPOTENTIAL & HISTORIEBRUK I DATORSPEL : En kvalitativ analys av Crusader Kings 2 möjligheter för lärande och historia ämnet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie undersöker hur ett videospel som heter Crusader Kings 2 använder historia. Studien kommer också att titta på den potential videospel kan ge som pedagogiskt verktyg för lärande. Detta har analyserats i nära relation till den svenska läroplanen för ämnet historia på gymnasiet. LÄS MER