Sökning: "methods for business process improvement"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden methods for business process improvement.

  1. 1. Efficiency by design : A way to meet expert users' needs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Nike Vejbrink Starbrink; [2024]
    Nyckelord :User Experience; Interaction Design; Usability; Expert Users; Efficiency;

    Sammanfattning : The administration software is a crucial component of any successful company. It is often overlooked, but it plays an essential role in ensuring the smooth operation of the business. It is the backbone of the company's operations, and it must be able to meet the evolving needs of its users. LÄS MER

  2. 2. BUCKLE UP! Time to Ensure Responsible Innovation in the Automotive Industry: A case study of a Swedish-based automotive company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Isabelle Creutz; Jenny Pettersson; [2023-07-19]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Responsible Innovation; Sustainable Innovation; Dark Side of Innovation; Automotive Industry; Mobility as a Service;

    Sammanfattning : As the automotive industry undergoes a shift towards service-based solutions as an alternative to car ownership, it is essential to acknowledge the industry's challenges in terms of responsibility. The following research paper aims to investigate how the framework “Four Dimensions of Responsible Innovation” can be applied to an organization in the automotive industry to evaluate how responsibility is ensured within its internal innovation processes. LÄS MER

  3. 3. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  4. 4. Säkerhetsarbete inom små företag : En Fallstudie på Duro Svenska Tapetmästare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Berivan Bulduk; Nina Lundström; Sundos Samberger; [2023]
    Nyckelord :Riskmanagment; SAM; safty management; FMEA; SME; production; PDCA; workplace accident; Riskhantering; SAM; säkerhetsarbete; FMEA; SME; produktion; PDCA; arbetsolyckor;

    Sammanfattning : Säkerhet inom alla verksamhetens processer är en viktig del i organisationer för att de ska fungera långsiktigt. Människans välmående och hälsa är grundläggande för att ett företag ska kunna bedriva en fungerande verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Develop a Process for the Selection of New Continuous Improvement Projects : A case study of the prioritization of Lean Six-Sigmain the quality management team in an assembly industry through the AHP method

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Roopa Attibele Prakash; Adeleh Edalati; [2023]
    Nyckelord :CI Projects; MCDM methods; AHP; FMEA; Project Prioritization;

    Sammanfattning : The research focuses on the selection and prioritization of Continuous Improvement (CI)projects in organizations. This study emphasizes the importance of recognizing appropriatecriteria for selecting projects that align with an organization's needs, skills, and goals. LÄS MER