Sökning: "strategisk kommunikation och information"

Visar resultat 1 - 5 av 179 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation och information.

  1. 1. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Capital Investments : A Case Study of Production Equipment User and Supplier Cooperation in the Pharmaceutical Industry

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Sonja Lisa Sophia Thomaszik; [2023]
    Nyckelord :sustainable capital investments; Green Design; production development; hållbara kapitalinvesteringar; Grön Design; produktionsutveckling;

    Sammanfattning : Capital investments provide both the opportunity and responsibility to design for sustainability since most of the environmental impact of a production system is determined by the design phase. However, today’s capital investment process of production lacks adaptation to sustainability needs. LÄS MER

  3. 3. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  4. 4. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  5. 5. Informationssytsem för att förbättra beslutsfattandet i verksamheter : En undersökning av hur företag använder och påverkas av informationssystem i sin strategiska planering

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Catharina Olsson; Adam Karlsson Hakala; [2023]
    Nyckelord :Informationssystem; strategisk verksamhetsstyrning; operationell verksamhetsstyrning; beslutprocess; narrativ heuristik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har medfört ett ökat behov av att kunna hantera stora datamängder. Därmed har informationssystem utvecklats för att underlätta hanteringen, lagringen och överföringen av digital information. LÄS MER