Sökning: "mianzi"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet mianzi.

  1. 1. Vikten av guanxi på arbetsplatsen : Att bygga guanxi och med lokala kollegor inom svenska multinationella företag i Kina

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Forsgren; Camilla Xia; [2021]
    Nyckelord :guanxi; expatriat; lokalanställda; Kina; renqing; mianzi; xinyong; shengren; shuren; qinren; affärskultur;

    Sammanfattning : Det kinesiska samhället är i hög grad präglat av dess kulturella traditioner som i många aspekter skiljer sig från andra länder. I samband med att allt fler svenska företag väljer att etablera sig i Kina där svenska expatriater sänds ut som resurser, blir det alltmer väsentligt att förstå sig på landets kultur och värderingar. LÄS MER

  2. 2. Influence of Guanxi and Trust on Business to Business relationships in the Chinese market

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :YIGE LIU; SIRIOUS NTERAI; [2019]
    Nyckelord :Guanxi; Trust; Interpersonal Trust; Organizational Trust; Mianzi; Renqing; Ganqing; B2B Relationships;

    Sammanfattning : Aim: To understand the influence of guanxi and trust on business to business relationships in the Chinese market. Method: This study was conducted based on an inductive qualitative research method with the use of primary and secondary data. LÄS MER

  3. 3. The factors affect the survival of international joint ventures involving Chinese family business

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/JIBS Entrepreneurship Centre; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Nana Sha; Yun Lin; [2019]
    Nyckelord :Chinese Family Business; International Joint Ventures; Chinese Culture; guanxi; wulun; mianzi;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to explore what factors affect the survival of international joint ventures involving Chinese family business. The results show that “Wulun” , “ Guanxi -based trust”, and communication as the main factors, control, and “Mianzi” could influence on the survival of IJV. LÄS MER

  4. 4. The Influence of Chinese Culture in the Italian Business in China

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för kinesiska

    Författare :Claudia Ruvolo; [2018]
    Nyckelord :Chinese Business; International; Cultural Differences; Italian companies; China; Guanxi; Face; Mianzi; Strategy; 国际商务;文化差异;意大利公司;中国;关系;面子;战略;

    Sammanfattning : In the author’s view culture plays an important role in the international business. Cultural issues represent the key factors for a successful cooperation and partnership among companies from different countries. LÄS MER

  5. 5. The Invisible Wall : The impact of informal institutions in a Chinese business context

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elias Carlsson; Simon Kryger; [2017]
    Nyckelord :Informal institutions; Internationalisation; Swedish SMEs; Network; Language; Relationship; Guanxi; Mianzi.;

    Sammanfattning : The increased activity in the emerging market China has created opportunities for Western internationalised companies. Previous research has focused on changes in formal institutions in China, mostly related to MNCs operating within the market. LÄS MER