Sökning: "min reflektion"

Visar resultat 1 - 5 av 258 uppsatser innehållade orden min reflektion.

  1. 1. Att skapa musik, text och berättelse tillsammans med andra. Under vilka förutsättningar och med vilka metoder blommar min kreativitet som mest i ett försök på att skapa och fullfölja idéer tillsammans med andra?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Martin Stokke Mathiesen; [2023-04-04]
    Nyckelord :scenkonst; kreativitet; scenisk gestaltning; nyskriven musikal; skådespeleri; musikdramatik; musikalartist; Nils Petter Ankablom; Benny Andersson; Staffan Berg;

    Sammanfattning : I samarbete med mina klasskamrater och kollegor Otto Falk och Miranda Engholm, har jag under Hösten 2022 på Högskolan för scen och musik Göteborg gjort ett undersökande arbete där målet varit att skriva musik och dramatisk text för scenen och till slut visa upp det i form av en föreställning. Syftet med arbetet har varit att undersöka den kreativa processen kring själva skapandet av dramatiska låtar, och hur man kan skapa i process tillsammans med andra. LÄS MER

  2. 2. Mina fysiska manér - hur kan större medvetenhet om återkommande fysiska manér i mitt skådespeleri utveckla mig som musikalartist?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Filip Vikström; Filip Vikström; [2023-02-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I mitt självständiga arbete undersöker jag vad jag valt att kalla återkommande fysiska manér som skådespelare. Jag försöker få syn på och ringa in specifika fysiska rörelser och rörelsemönster jag återkommer till i mitt skådespeleri. Jag reflekterar över vad de skulle kunna bero på och varför de uppstår. LÄS MER

  3. 3. Du förstår inte mig : En vetenskaplig essä om hur förskollärare bemöter det enskilda barnets behov i rutinsituationer

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Liana Pajlozjan; [2023]
    Nyckelord :förskolans rutiner; regler; samling; det enskilda barnet; praktisk kunskap; handlande; pedagogisk skicklighet; förhållningssätt; reflektion;

    Sammanfattning : Syftet med denna självständiga vetenskapliga uppsats är att undersöka, kritisk granska och reflektera över mitt samt mina förskollärarkollegors bemötande, handlande och agerande i rutin- och regelstyrda situationer i form av samlingar. Essäformen som metod har hjälp mig att undersöka och förstå vilka praktiska kunskaper som förskollärare skulle behöva för att kunna handla klokt och ta ”rätt” beslut gällande det enskilda barnet. LÄS MER

  4. 4. Är vi inte i skolan för att lära oss? : En gymnasielärares reflektion kring kunskap, skönlitteratur och fronesis

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Lisa Ljungh Strömberg; [2023]
    Nyckelord :fronesis; skönlitteratur; den hermeneutiska dimensionen av fronesis; bildning; tolkning; uppmärksamhet; kunskap;

    Sammanfattning : I den här vetenskapliga essän vid Centrum för praktisk kunskap har jag undersökt min känsla av kluvenhet och frustration i mitt yrke som gymnasielärare i svenska. Dessa känslor gestaltas i två möten med elever, ett möte med en klass då jag presenterar ett nytt romanprojekt och ett med eleven Lilly som inte hinner med att lära sig i sin egen takt, utan tvingas ta bort kurser för att orka med. LÄS MER

  5. 5. ’Novis’ skiss : en studie om förhållandet mellan tid och skiss för landskapsarkitektstudenter på grundnivå

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Evelina Larsson; [2023]
    Nyckelord :skiss; tid; process; kvalitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats riktar sig till landskapsarkitektstudenter på grundnivå och har som syfte att undersöka förhållandet mellan skissen och tiden. Jag vill undersöka vilken betydelse skissandet har för landskapsarkitekten för att en gestaltningsprocess ska ta sig framåt samt på vilket sätt fördelning av tid påverkar resultatet. LÄS MER